Cagiva Club forum

CAGIVA => Canyon 500/600 => Téma založeno: Marianos Středa, 19/04/2006, 00:41

Název: Ložiska řízení
Přispěvatel: Marianos Středa, 19/04/2006, 00:41
Cagiva-Canyon 500. Po zim? mi nešlo oto?it ?íditky.  Po demontáži ?ízení jsem zjistil, že spodní ložisko je hodn? zkorodované a zanesené sm?sí písku a prachu.  A to mám najeto jen 14.500 km, r.v.1999. Italové z?ejm? neví co je to vazelína.  Mimochodem tyto ložiska jsou dost drahé.  1 ks 1.400,- k?.   Takže, jsem je vy?istil (v naft?), promazal a hodil zp?t.
Doporu?uji každému p?i problémech s ?ízením preventivn? rozhodit, vy?istit a promazat !!!
:cool:
Název: Ložiska ?ízení
Přispěvatel: spatas Středa, 19/04/2006, 06:57
Zdravim tento problem se mel taky akorat ze sem na to prisel za jizdy nemohl sem zatocit.A loziska original timkeny vyjdou jedno na 500kc a nejaka slovenska replika si na 250kc.Problem je spis se schanenim te prachovky a s odbrousenim loziska z hridele.
Název: Ložiska ?ízení
Přispěvatel: roebuck Pondělí, 22/05/2006, 07:41
Cht?l bych se zeptat - p?i nájezdu na n?jakou p?ekážku mi v ?ízení jaksi cvakne - takové hlasit?jší klik jako u myši na PC - prost? cvak,cvak. Kolo to ned?lá, teleskopy taky ne, asi se jedná jen o se?ízení ložiska hlavy ?ízení. Pokud m?žu poprosit a n?kdo to d?lal nebo rozebíral, ho?te sem n?jakej návod a co jste k tomu pot?ebovali - nap?. p?ední stojan, dá se to provést bez demontáže kola atp. Ložisko bude OK,  s otá?ením ?ídítek žádnej problém - jde lehce - najeto 43 tis., spíš jde jen o v?li. Nechce se mi to tla?it do servisu a poslouchat b?dování, co všechno na tom museli d?lat (i když nevylu?uji, že to tak dopadne až do toho vlezu). P?edem dík.
Název: Ložiska ?ízení
Přispěvatel: Jouzef Pondělí, 22/05/2006, 13:15
nespadla ti masina ze stojanku na zem? ja ma trosku hnute ale neni to poznat v rizeni!
Název: Ložiska ?ízení
Přispěvatel: roebuck Pondělí, 22/05/2006, 14:45
Ne, je to asi nerovností silnic, v ?ízení se to jeví jako by ti na nerovnostech jemn? drnkalo kolo, taky jsem p?vodn? podez?íval osu. Ten zvuk - kliknutí to ud?lá nap?. když stojíš vedle mota, zatáhneš p?ední brzdu a se zataženou brzdou zkusíš popojet (žduchnout mašinu) dop?edu. Zajedou ti teleskopy a p?itom to klikne. Kolo je pevn? sev?eno i brzdou. Teleskopy jsem zkusil tak, že jsem na tom zarajtoval a ty dou dob?e a bez zvuku. Když dám p?ed p?ední kolo cihlu a zkusím ji p?ejet, tak to klikne. Podle m? je to bu?to jen se?ízení ložiska, nebo je na t?ch nerovnostech už n?jak vyma?kaný nebo n?jaká taková pitomost, protože zatá?et lze s ?ídítkama bez zvuku a lehce. Skute?n? je to jen p?i nárazu na v?tší nerovnost (?eln?). V zatá?ce jsem si ni?eho takového nevšiml.
(pro ty co m? neznaj - mám Canyon a najeto 43 tis.)
Název: Ložiska ?ízení
Přispěvatel: Choze Pondělí, 22/05/2006, 17:10
D?lá mi to samé, když brzdím, m? to teda cvaken vždy jen jednou. D?lá mi to od doby co mi m?nili olej ve vidlicích (p?ed m?sícem), od té doby najeto 3.500km, až to p?jde znovu na servis, tak to nechám zkontrolovat... asi za 1.500km. Ve 32500 jsem m?nil p?ední desti?ky, tak jsem si ?íkal, že to taky m?žou d?lat ony...
Název: Ložiska ?ízení
Přispěvatel: Jouzef Pondělí, 22/05/2006, 21:48
hele ono vem si ze uz to ma i dost anjeto,, kolik tak canour najede? motor nez se musi udelat GO???
Název: Ložiska ?ízení
Přispěvatel: rimmer Pondělí, 22/05/2006, 22:29
Slyšel jsem, že motorov? p?i slušný jízd? vydrží motor až 100000 km. Ale musí se se?ídit ventily, ty prý vydrží (s optimální v?lí) p?i oh?ívání motoru p?ed jízdou a slušnou jízdou kolem 40000km. A jinak prý problém není. Válec je povlakovaný, nemusí se d?lat nikdy výbrus. Kroužky nevím.
Možná by poradili na www.motorobert.cz
Název: Ložiska ?ízení
Přispěvatel: roebuck Úterý, 23/05/2006, 07:25
GO jsem zatím ned?lal (mimo vým?ny rozvo?áku ve 33, ale ten byl prý OK), a toho cvakání jsem si všimnul až te? po vým?n? pneu. Brzda to ur?it? ned?lá, tu jsem p?i zkoušení pro jistotu odmontoval. Asi to nebude nic vážnýho. Na ?ízení to vliv nemá. Podle m? jsou to jen v?le, akorát nevím jestli to jde u Canyona štelovat a jak na to. Metoda pokus-omyl mi te? v dob? hrozící stávky železnic p?íjde jako nemístný hazard.
Název: Ložiska ?ízení
Přispěvatel: Bergr Úterý, 23/05/2006, 13:05
Milane, m? to d?lá taky,už asi dva roky, šel jsem po tom a na nic jsem nep?išel, vím p?esn? co myslíš :D , osobn? na to kašlu a netrápím se tím.
Název: Ložiska ?ízení
Přispěvatel: roebuck Úterý, 23/05/2006, 14:18
Dík to Bergr - to je to co jsem cht?l slyšet. A navíc od n?koho, komu se dá v??it, že se v tom fakt š?oural. Podle m? je to jenom n?co vyma?kanýho z našich úžasných silnic a italské kvality materiál? (tam lze nedostatek surovin vždycky nahradit špagetama a plodama mo?e). Nechám to bejt a pokud se uvidíme na Cagivatreffen - snad mi to vyjde - tejden p?edtím jsem na horách - tak to skonzultujem. Snažil jsem se tady zjistit jestli tam nemá Canyon n?jaký štelování vertikální v?le.
Díky všem za podporu.
Název: Ložiska ?ízení
Přispěvatel: Choze Úterý, 23/05/2006, 14:44
Byl jsem dnes v servisu (jel jsem okolo), a opravdu je t oložiskem ?ízení, jsou tam 2 a jedno stojí 1.380,- :( Ptal jsem se, jestli se to m?že n?jak zaseknout, ale mechanik mi ?ekl, že mi to bude po?ád jen cvakat, ale zaseknout by se to nem?lo.
Opravuju svoje p?edešlé tvrzení, že mi to cvakne jen jednou, je to taky 2x :(
Název: Ložiska ?ízení
Přispěvatel: Daniel Úterý, 23/05/2006, 18:44
Nevím na cagiv? ale t?eba u jawky to nebyl problém.Myslím dotažení ložisek.Ale italové dokážou p?ekvapit.
Já jsem te? ?ešil zámek pod sedlem.Nešel odemknout.Nakonec byla chyba v jednom stavítku, tak jsem ho vyhodil a je po problému.?ty?i musí sta?it.Lepší se v tom p?l dne š?ourat než ?ekat na novej a s ješt? jiným klí?em.Nebo snad d?laj všechny stejný?:)Úsm?vný na tom je, že m? v dubnu vypršela záruka.
Název: Ložiska ?ízení
Přispěvatel: spatas Úterý, 23/05/2006, 18:45
Zaseknout se to muze nejsopu to loziska kulickova ale cvaleckova takze se tam vzepre kdyz prasne klec a ses v pr*eli.me se to stalo.Loziska nestoji 1380kcv ja je menil pred rokem daval jsem tam original TIMKENY a vyslo me jedno asi na 400kc a delaj i jiny repliky nejhaci slovaci a jednoi vyjde poitom asi na 200kc.problem je akorat se schanenim pracvhovek.nekde jsem tu o tom jiz take psal a jen tak mezi nami da se tato zavada v pohode odstranit i doma v garazi i za velmi neprioznivych podminek.
Název: Ložiska ?ízení
Přispěvatel: Choze Úterý, 23/05/2006, 20:21
To jsi m? pot?šil Špa?as, až bude ?as, tak na to kouknu...
Název: Ložiska ?ízení
Přispěvatel: spatas Úterý, 23/05/2006, 23:24
Nevim jak vas me to tenkrat moc nepotesilo no je to celkem prace a jak rikam hodne blbe se schani tech prachovek ja je nesehnal.Nekd esem tady dokonc epsal i presne cislo twech lozisk jelikozs  katalogem cagivy a timkenu(to jsou ty original ktere tam sou bohuzel z nich nevyctete oznaceni pouze nazev timken) samozdrejmne katalog cagivy nesedi.
Název: Ložiska ?ízení
Přispěvatel: Bergr Čtvrtek, 25/05/2006, 05:47
Já jsem to m?l rozd?lané, ložiska v pohod?, v?le vymezené a ob?as si to cvakne stejn?, je sice pravda, že je tohle nejpravd?podobn?jší místo, co by to mohlo d?lat, ale up?im?, když najedu na n?jaký hrb, zapraskají plasty, nebo to ?ízení? Kolikrát je t?žký odhadnout co to bylo, myslím, že tohle bych ani moc ne?ešil, snad jen, kdyby ta v?le byla hodn? velká, ale to se asi hned tak nestane. M?l jsem to zvedlé na stojanu, zkoušel jsem všechny možné pohyby, na volno i pod zatížením, ale na nic jsem nep?išel. Ob?as mi v tom cvakne, ale opravdu jen ob?as a to musím najet ne n?jakou díru, normáln? to ned?lá nic a ani si na to nevzpomenu.
Název: Ložiska ?ízení
Přispěvatel: roebuck Čtvrtek, 25/05/2006, 08:23
Tak jsem se v tom taky vrtal. Probil jsem se až k takovému gumovému kroužku (to bude asi ta prachovka) jehož vyjmutí hrozilo jeho zni?ením, po?ádn? jsem s tím zamlel, pak to zase celý podotahoval a vypadá to nad?jn?. Ješt? to musím celý poskládat a o weekendu zkusit n?co najet. Pak bych sem p?ípadn? - pokud to pomohlo - hodil podrobnosti. Asi si to cht?lo jen sednout a zvolit zcela atipický zp?sob dotahování. Te? bez zatížení, nádrže a plast? to p?i najetí na p?ekážku dalo pokoj. Ale nechci to zak?iknout. Pravd?podobn? tady v pond?lí napíšu, že to nepomohlo.
Název: Ložiska ?ízení
Přispěvatel: spatas Čtvrtek, 25/05/2006, 08:30
Jak mam chapat zamlel.Jinac ta horni pracovka jde v pohode vyndat.
Název: Ložiska ?ízení
Přispěvatel: roebuck Čtvrtek, 25/05/2006, 11:55
Ta prachovka tam byla doslova zaražená a necht?l jsem ji pá?it šroubovákem (i když jsem to jemn? zkoušel. Pokud to co jsem s tím proved fungovalo, tak to sem dám v pond?lí, pokud to bylo k ni?emu, je to zbyte?ný psát.
Název: Ložiska ?ízení
Přispěvatel: spatas Čtvrtek, 25/05/2006, 12:29
TA prachovka jde celkem lechce jen to chce krapet zapacit ona je postranach takova zelezna obroucka chce to pacit od prostredka:-)A lozisko se pak da zkontrolovat takyvelmi snado nejhorsi je ovsem dostat ho dolu z te tyce (ja ho musel odbrousit(a ze to bylo kurva tvrdy)) a pak je taky hodne vostry vymlatit z trubky to zalisovany lozisko ejho druhou ast ten prstenec v kterem to beha.
Název: Ložiska ?ízení
Přispěvatel: roebuck Pondělí, 29/05/2006, 10:13
Klikání v ložiscích hlavy ?ízení.Tak se zdá, že to pomohlo. Tady je návod na nouzové vymezení v?le.
1)   Sundat bo?ní plasty a nádrž Nepoužijte žádný externí stojan. Moto nechte jen na policajtovi.
2)   Odmontovat ?ídítka a horní brejle. Výsledkem je, že narazíte na ocelový kroužek se zá?ezy po stranách (na míst? sv?tových stran), který je p?ichycen závitem na trubkovitém trnu vycházejícím z dolních brejlí. Dolní brejle nechte bejt. Tento ocelový kroužek s pomocí  spec.klí?e nebo jako já jen s pomocí kladiva a starého otupeného šroubováku povolte a prost? odšroubujte.
3)   Te? koukáte na gumový kroužek – prachovku. Kdo chce, m?že tam kydnout n?jaký olej, aby promazal ložiska. Nastává ta nejd?ležit?jší fáze v odstra?ování toho pitomýho klikání.
4)   Zde se vychází z p?edpokladu, že ložiska nesedí úpln? optimáln? a je pot?eba zmenšit v?li, která na nich vznikla nejspíše díky vyma?kání gumových prachovek. Základem celé operace je uvedená absence horních brejlí, které pokud jsou namontovány, tak tvo?í jakýsi silový, fixovaný rám, který tam te? není. Levou rukou chy?te levý teleskop v míst?, kde d?ív byly horní brejle, pravou úchyt pod nosi?em a zacloumejte motorkou. Protože chybí ten ocelový pojistný kroužek, který jsme odmontovali ve dvojce, tak dojde k pohybu rámu v??i trnu z dolních brejlí, což se projeví tím, že vám prachovka (pokud jste ji p?edtím neodd?lali) asi o mm povyleze, tzn. poda?ilo se vám n?jak pohnout s tím pajšlem uvnit?. Jde asi vymyslet i jiný zp?sob, ale p?i tomhle se nenad?ete a díky hmotnosti mota máte dostate?nou páku.
5)   Te? vra?te zpátky ten ocelový pojistný kroužek s t?mi zá?ezy a utáhn?te ho, ale ješt? ne naprosto pevn?. Znovu zamelte s mašinou viz. výše a kroužek  doklepte (kladívko šroubovák) – myšleno dotáhn?te. Po?ád by jste m?li být ješt? n?jaký ten mm nad rámem. Znovu zamelte s mašinou a zkuste ho ješt? doklepnout – už by to sice moc nem?lo jít, ale jeden nikdy neví. Tímto zp?sobem se vám nejspíš poda?ilo omezit horizontální v?li ložisek.
6)   Nasa?te a p?itáhn?te horní brejle (doporu?eno namazat teleskopy olejem), dejte ?ídítka  a zkuste jimi oto?it. Musí jít voln? tak jako p?edtím a je to. M? po tomhle – i když to vypadá, že jsem s tím vlastn? nic neud?lal – to klikání zatím zmizelo (najeto 120 km). Nikdy ale nelze vylou?it, že celej tenhle postup je naprostá pitomost a p?estalo to d?lat jen náhodou.
Název: Re: Ložiska řízení
Přispěvatel: Marianos Čtvrtek, 06/03/2008, 21:48
Neví někdo náhodou jaká se dá použít náhrada za originál ložiska ?   ???
Název: Re: Ložiska ?ízení
Přispěvatel: Hanys Čtvrtek, 06/03/2008, 22:51
Skus nejako firmu ktera vyraby ložiska na zakazku. Ja se ptal na original v moto robert a rekli mě ze to skladem stejne nemaji a ze by to trvalo asi 2 mesice nez to vyroby a poslou z talie a stalo by to 1500 kc. Tak jsem na to kaslal zatim mi to jenom cvaka az se zasekne tak teprv budu neco resit.
Název: Re: Ložiska ?ízení
Přispěvatel: spatas Pátek, 07/03/2008, 07:14
kdysi davvno sjem sem psal rozmer lozoska co tam je(original tam jsou timken) ale kazdopadne novej timken nestal 1500kc to stal jen od cagivy ale jinac tam jdou ï nejaky slovensky loziska jedno asi za 250 kc. nekd ev historii jsme psal oznaceni lozisek...
Název: Re: Ložiska ?ízení
Přispěvatel: Marianos Pátek, 07/03/2008, 12:59
Jo, díky moc. Zkusím ještě vydržet, dokud se to rapidně nezhorší. Zatím mi to jde občas, ne pokaždé na nejdnu stranu hůř točit, myslím, že do prava. Rozebírat to a jen to zase promazat se mi moc nechce, protože to není řešení (alespoň v mém případě, jsou už asi optřebovaná) ale někomu to možná pomůže.
Kdyby to někdo dělal nebo věděl co tam přijdou za náhrady, ať napíše. Nenašel jsem nic v historii (asi neumím hledat  ???)
Díky
Název: Re: Ložiska řízení
Přispěvatel: Marianos Pátek, 07/03/2008, 13:11
Tak jsem hladal podle označení co psal spatas a našel jednu firmu u nás co je prodává (vnitřní prstenec)  ;D

http://www.davaz.cz/index.php?akc=fulltext&mod=PRODUKTY&sku=&list=pic&listpoc=20&log=W&keywords=L44643-20024&x=7&y=3&option=obs&skupina=&vyrobce=
Název: Re: Ložiska ?ízení
Přispěvatel: spatas Pondělí, 10/03/2008, 07:35
Pokud jsi nasel to oznaceni lozisek co jsem nekde psal tak to sem hod. Byla u toho napsana i cena co mne to stalo. Jinac ty loziska sem pak koupil u firmy ,,LOZISKA A GUFERA,,.
Název: Re: Ložiska ?ízení
Přispěvatel: spatas Pondělí, 10/03/2008, 07:45
vim taky me to tam doporucili jen uz jsem zapomnel nazev ale dnes tam jedu ale na babete je to dost sebevrazedny jinak to byli loziska TIMKEN jsou to ty co tam byli i puvodne a stalo me to  s dph 350kc

Jen tak kdyby nahodou tak tady jsou typova oznaceni:

-vnejsi prstenec(pouzdro)- timken L44610-20024-100kc
-vnitrni prstenec(naboj loziska)-timken L44643-20024-249kc


ted uz bude jen problem s tou prachovkou ma oznaceni timken L44600L A snad to v ty firme jak nevim jak se jmenuje budou mit
Název: Re: Ložiska ?ízení
Přispěvatel: spatas Pondělí, 10/03/2008, 07:49
Firma:

http://www.vkloziska.cz/
Název: Re: Ložiska ?ízení
Přispěvatel: Marianos Středa, 19/03/2008, 13:32
Díky spatasovi jsem zjistil ceny ložiska do krku řízení. Tady jsou ceny co mi odepsaly a je to Timken. Otázkou je, zda se musí měnit ten vnitřní kroužek s prachovkou ?  ???

1 L44610-20024 TIM 1 Ks 135,94 

2 L44643-20024 TIM 1 Ks 336,01         

3 L44600LA-902A1 TIM 1 Ks 581,74     
Poznámka: Vnitrní kroužek s prachovkou
Název: Re: Ložiska ?ízení
Přispěvatel: spatas Středa, 19/03/2008, 14:38
Ta prachovka s e mi podarila vyndat bez poniceni i kdyz to nebyla teda vubec zadna sranda...
Název: Re: Ložiska řízení
Přispěvatel: Marianos Čtvrtek, 27/03/2008, 13:56
Dnes jsem koupil náhrady za Timkeny, slovenské LSA L44643/L44610 komplet ložisko bez prachovky za 97,-kč bez dph, 2 ks. za 231,-kč s dph.  ;D
Ta prachovka nejde zvlášť sehnat jen dohromady s ložiskem za cca. 520,-kč komplet a jsou to orig. Timken.
Já jsem ty staré sundal a použil je, nejsou sice úplně super ale je to pořád lepší než to co tam bylo (jako to ložisko) a 800,- navíc je nesmysl !!! ???
Název: Re: Ložiska řízení
Přispěvatel: leo487 Středa, 29/09/2010, 23:38
Nedávno jsem také řešil nová ložiska. Podařilo se mi sehnat kompletní sadu ložisek, za relativně přijatelnou cenu.
Objednával jsem jej přes www.arkov.cz (http://www.arkov.cz). Kompletní ložisko včetně prachovky má označení TIMKEN L44643/600LA/610 Assy 902B2.
Cenově vychází jedno kompletní ložisko na 582,- Kč a jedná se o identické ložisko jako je původní originální.
Jinak za největší pakárnu považuju dostat dolů vnitřní kroužek ze spodních brýlí a taky demontáž vnějších kroužků z krku řízení. Vyplatí se, pro zpětnou montáž si vyrobit vhodný narážeč (na vnější průměr vnějších kroužků - je to průměr 49,5 mm) pak je to dílo minuty.
Název: Re:Ložiska řízení
Přispěvatel: severoun Čtvrtek, 22/03/2012, 18:08
ahoj,prosím o radu,jsem totální lama,jak vyměnit ložiska řízení?sundal jsem horní brejle,povolil ten šroub,sundal prachovku a vyndal ložisko,předpokládám že je tam ještě protikus dole v tý tyči.neím jak ho vyndat,jo nevím jestli mašina má stát nějak jinak,ale já jí mám na policajtovi,to taky nevím jestli je dobře,tak dík za každou radu,čus
Název: Re:demontáž ložisek řízení
Přispěvatel: godzi Sobota, 24/03/2012, 06:09
no nejlepší je když si motorku opřeš o spodní rám a máš přední vidlice odlehčený. Já mám na to takovou kozu, kterou vrazim pod motorku a zvednu si ji jak potřebuju. Myslim, že takhle jak to máš ty je to na palici. Musíš teda ale demontovat ten plastovej dekl co chrání motor.
Název: Re:demontáž ložisek řízení
Přispěvatel: severoun Sobota, 24/03/2012, 07:36
díky za radu,a to spodní ložisko vyndám jak?musím povolit ty spodní brejle,nebo to jde nějak z vrchu?
Název: Re:demontáž ložisek řízení
Přispěvatel: sejrac Sobota, 24/03/2012, 10:13
Z vrchu to jit nemuze:

(http://img824.imageshack.us/img824/6352/wsmcc500pg217.gif) (http://imageshack.us/photo/my-images/824/wsmcc500pg217.gif/)
Název: Re:Ložiska řízení
Přispěvatel: spatas Úterý, 27/03/2012, 01:50
Spodni jsem odbrousil flexou. A kdyz jsem instaloval nove tak jsem krouzek loziska (pouzdro) hodil na plynovou bombu na kempovani nahral a krasne tam sklouzl. Kdyz vychladl ani s e nehl. Za tepla je tam davany i ten original takze kdyz to budes lízat flexou tak az tam, bude jen slaba slupiocka tak praskne sam...
Název: Re:Ložiska řízení
Přispěvatel: severoun Úterý, 27/03/2012, 21:55
ok,díky za rady,zkoušel jsem to spodní nahřát horkovzduškou,ale ani se nehlo,tak ho teda vezmu flexou,ach jo,láska na první pohled a pořád něco,už mě ta mašina tak prudí že přemejšlím o čtyřkolce  ;D
Název: Re:Ložiska řízení
Přispěvatel: leo487 Neděle, 15/04/2012, 13:52
To spodní ložisko jsem nařízl bruskou a sekáčkem jsem dal ránu do místa, kde jsem jej nařízl a ložisko pak prasklo a šlo sundat. Chce to ale opatrně, aby jsi nepoškodil ty brýle a tu trubku na které to je ;-) Nové ložisko se nalisovalo. Opatrně, pokud by jsi to ložisko před montáží nahříval, aby se neseškvařilo to pryžové pouzdro.