Tak moje problémky se zadním kolem dopadly následovně a vemte si z nich ponaučení, že lepší je raději nic nepodcenit. Naštěstí vše dopadlo na danou situaci dobře, byť to bude drahé.
Díky tomu, že V-strom V-stroma ve štychu nenechá a tedy Godzimu, který mi naložil Zuzku, abych nebyl tak těžký na zadek a dovezl mi jí až ke kamarádovi za Olomouc, vse nakonec dopadlo jakžtakž.
Cestou jsem u pumpy zvedl tlak v zadním kole z 0,8 na 2,5 a k Olomouci dojel. Kamarád mezitím zjistil na IT pneuservis nedaleko (cca 15km), kde měli otevřeno a umějí dělat moto. Sice jsme tam čekali hodinu, než jsme přišli na řadu, ale kolo bylo v mžiku venku (mechanik říkal, že jestli to chci opravdu opravit, musí jít guma dolů, protože u mašiny je potřeba plášť vždy zkontrolovat). A to bylo dobře, i když verdikt byl šokující.
Oznámil mi, že je to neopravitelné a guma se musí vyhodit. Ten hřebík byl totiž dlouhý 4 cm, ven koukal jen zahnutý kousek (cca 5mm) a zbytek byl zapíchnut pod vnitřní povrch běhounu. Naneštěstí přesně napříč, takže potrhal v té své délce všechna vlákna pevnostního kordu. Což by po zahřátí a zatížení gumy způsobilo vyboulení a následné roztrhnutí.
Nakonec jsme se dohodli, že to provizorně opraví, abych dojel krokem ke kamarádovi těch 15km a on se nabídl, že mne těch zbývajících 150km domů i s mašinou odveze. Jakoukoliv další a rychlejší jízdu mi v servisu důrazně nedoporučovali a jelikož se mám docela rád, tak to nebudu riskovat a začnu schánět novou gumu.
Tahle má sice ještě asi 8mm vzorku a jde nafoukat, ale na jízdu už bych ji nikomu nenabídl. Leda kdyby se někomu hodila třeba aby prošel technickou, tak mu ji za 2 piva přenechám :-)
Takže tohle je moje neslavná story tohoto srazu, taky to mohlo dopadnout hůř, kdybych se na tom ve 2 snažil dojet domů.
Dorazili jsme nakonec tedy k večeru za sucha, i když jen nafta na odvoz stála skoro litr, díky kamarádovi, který si vzal jen půlku a navíc mi věnoval skoro celou neděli to nakonec nedopadlo tak zle.
Vemte si z toho ponaučení, že po píchnutí a provizorní opravě na dojetí domů je asi fakt jistější plášť sundat a nechat prohlédnout odborníkem.