Cagiva Club forum
CAGIVA => Canyon 500/600 => Téma založeno: Guest Úterý, 31/10/2006, 15:45
-
Se zájmem jsem si p?e?etl vaše recenze na Canyona.V jednom p?ípad? bych ale m?l na tento stroj výhrady.Starty jsou opravdu žalostné,a? teplé nebo studené.Canyona si koupila moje p?ítelkyn?,je to ženská a "tohle" pot?ebuje mít v cajku.Máte n?jaké fígle?S d?v?rného zdroje mám,že neco má na triku pokles kapacity baterie...Jaké máte starty vy?
Mám v ?myslu vym?nit ?ídící jednotku a karburátor.M?l jsem KLR a tam nebyl žádný problém..
A propo,vzkaz pro Brana:Asi si m?l št?stí na špatné KLR,moje se ani ve dvou ve stopadesáti ani net?epalo ani nekroutilo.A Canyon je v p?ímém srovnání hodná motorka...
-
ja mam starty velmi výborne! :-) staci tuknuti a uz to bezi max podrzeni sekundu pri treplem motoru bez sitice, start studeny do dvou dnu je tak na 3 sekundy aby se motor poradne protocil, pouze start po 3 a vice dnech ej horsi ptz vyschne benzin v karburatorua dyl to trva nekdy i 2x 5sekund start! :-(
-
Nemám nejmenší problémy se startem, dýl to trvá jedin? po zim?, když stojí n?kolik m?síc?. To musím startovat t?eba na t?ikrát, ale jinak p?es sezonu je upln? fuck jestli je to teplý nebo studený, chytá hned.
-
Taky bez nejmenšího problému!
-
M?j postup startování:
studenej - syti? na p?lku, je tam aretace, nechat chvilku zapnutý klí?ek, aby natekl benzín, bez plynu startuju, nechím chviku volnob?h a jak za?ne kolísat, stáhnu syti? a jedu
teplej - startér s lehou?kým postr?ením plynem
BB
-
Taky bez problemu, tak jak popsal Boris.
-
POtvrzuji, když jsem ji m?l, tak jsem používal naprosto stejný postup jako Boris a bylo to bez problém?. :-)
-
Díky za info.Jsem rád,že to není koncep?ní chyba z výroby.Minulý týden sem tu potvoru vytáhl z garáže,startér to?í,a nic.Jedna dobrá duše mi p?ed nedávnem ?ekla,že sta?í snížená kapacita baterie,starter sice to?í,ale mašina nechytne.P?ipojil jsem proto k baterce ješt? jednu,a na oto?ení to chytlo.Z ?ehož plyne,že ?ídící jednotce sta?í jen mírný pokles nap?tí,aby p?estala fungovat...
Startovat pod plynem je ošidná v?c,myslím že práv? tento zp?sob(následné protizápaly) odrovnává volnob?žku.Laborováním sem zjistil,že volnob?h musí mít hodnotu alespo? 1400 otá?ek aby šlo startovat bez plynu..
Ješt? dva dotazy:1Jaká je hodnota volnob?hu?2Jak vám pracuje siti??U Canyona mé p?ítelkyn? je n?jaký divný,tém?? neovliv?uje chod motoru.No což,zima je dlouhá,a údržba je t?eba...
-
ono taky když startuješ s plynem to?íš motor jakoby nasucho.On pot?ebuje chvilku než za?ne mazat viz kontrolka.
Taky to oto?ení klí?ku má vliv pouze u vst?ikování ne?
-
Volnob?h je v manuálu min 1500, ale doporu?uju o n?co víc, už se to téma tady n?kde myslím objevilo, v?etn? starování, zkus pohledat.
-
Já mám volnob?h n?kde kolem 1700-1750 a v pohod?.Na kapacit? beterie též dost záleží,mám origoš gelovku už 6 let ,jsem zv?davý jak dlouho ješt? vydrží.
-
Anti: co sa tyka KLR , bola to sice stara dama zo zaciatku 90 rokov, ale v zakrutach sa ta motka vlnila, mozno aj kvoli prilis mäkkemu pruzeniu (na tento jav upozornovali aj rozne testy). Pri priamej jazde problem nebol. Kamarat ju ma v zachovalom stave a mozem skonstatovat, ze stabilita sa nemoze porovnavat s Canyonom......
Mne startuje uplne bez problemov, ked je studeny tak bez pridania plynu s vytiahnutym syticom, po cca 5 sec. (pri teplote okolia 20st C) prepnem na 1stupen a az mi zacne motor tarokovat (cca 20sec) tak sytic vypnem, chvilu este cca 30sec. drzim jemne pridany plyn (cca2000ot.min) a potom uz motor drzi volnobeh bez problemov. Ak je motor vlazny tak starujem bez plynu, bez sytica, prip. na 1 st. sytica ktory hned po nastartovani vypnem. Ak je rozhoruceny , tak najkritickejsich je 5 az 10min, po predoslom vypnuti motora - sacie potrubie je zahltene benzinovymi parami, iba vtedy pridam plyn, ale pozor! - iba pootocim rukovat o cca 15st. aby sa pary zriedili a vtedy mi hned chyti. Osobne mam volnobeh nastaveny na 1600 ot/min, ked som mal 1500 tak sa mi niekedy po prudkom dobrzdeni motor zastavil (preplavil sa asi karbec).
K tvojmu problemu - ono to bude najpravdepodobnejsie zle nastaveny karburator (bohatost volnobeznej zmesy, prip. nefunkcny sytic ( z lavej strany karburatora je vyvedeny bowden kovovym kolienkom, treba vytocit ciernu maticu a pod nim je strunka a supatko s ihlou - to pri zatiahnuti za syticovu packu ma otvarat obohacovaci okruh tym ze sa odtiahne supatko proti sile pruziny. Ked je motor zohriaty a zapnem sytic, tak mi motor na volnobehu okamzite zdochne. Dalsou pricinou moze byt aj vadna sviecka a taktiez slaba bateria. Starter sice motorom toci ale prilis pomaly a nevytvori sa dostatocna iskra. Canyon tak ako vacsina jednovalcov a V dvojvalcov ma vinutie v alternatore vytvorene tak, ze je samostatny okruh, ktory vytvara prud na svietenie, dobijanie baterie a ostatne spotrebice a druhy samostany okruh vytvara prud iba na zapalovanie. To znaci, ze ak by si tu motku roztlacil tak by ti motor naskocil aj bez baterie. Ale POZOR nikdy bez baterie neskusajte jazdit - moze si to odniest regulator napatia. A prave preto, ak su startovacie otacky nizke, tak sa nestihne vyindukovat dostatocna iskra.
Inak suhlasim s Antim, ze zle startovanie jednoznacne odrovnava volnobezku.
-
ono taky když startuješ s plynem to?íš motor jakoby nasucho.On pot?ebuje chvilku než za?ne mazat viz kontrolka.
Taky to oto?ení klí?ku má vliv pouze u vst?ikování ne?
Zapnutí klí?ku a následná ?asová prodleva má vliv. Canyon má dva elektromagnetické ventily které spoušt?jí a zavírají benzín!
-
Tak tak jak pise Mikušak.Je treba otocit klickem aby se otevreli ony dva ventily a natekl do karbece benzin ktery pri delsi pauze vyprcha.
Co to ctu Miku vracis se na enduro?Copak to bude?
Neni nad rozhled jako z autobusu vid.
-
Stejný zp?sob zapalování (vlastní vinutí)má i KLR.Ale tam se zásadn? startovalo studené se syti?em bez plynu,teplé bez plynu,a bez problému,i když baterka ledva otá?ela s motorem.Žádné protizápaly a pohoda.A volnob?h 1200otá?ek,proto se mi tech 1500 zdálo moc.
V p?ípad? Canyonu mé p?ítelkyn? p?jde s nejv?tší pravd?podobností o špatn? nastavený karburátor,protože volnob?h je nepravidelný.Je nastavení karburátoru v manuálu?
Musím p?es zimu skouknout celé moto,aby bylo na sezonu fit...
Co se tý?e provozu bez baterie,m?l sem doma na oprav? Frecciu,která dávala do sít? špi?kov? cca 40V!Uklepal se v baterii kontakt,takže se rozpojil okruh.V tom p?ípad? se nemá regulátor o co "op?ít" a proto šroubuje referenci...
-
Kdyz pises o tech protizapalech tak ja to mel taky. Me ti to bouchalo az se dymilo i pres syticove lanko.
To byly super prdy zpet pres karbec do aurboxu a nakonec to bylo vulema na ventilech. Byly 35 az 40 a maji byt 0,05. Ted mam konecne pokoj.
-
Já taky nemám se startováním žádnej problém. A startovat s plynem není dobrej nápad, zvláš? u Canyona když víme jak na tom ta volnob?žka je :-)
-
Na mem Canonu starty taky bez problemu, kdyz je studeny, tak sytic naplno, nechat nez se zacne dusit, vypnu sytic a pomalu jedu. Teply bez sytice, bez plynu, v pohode.
-
Na mem Canonu starty taky bez problemu, kdyz je studeny, tak sytic naplno, nechat nez se zacne dusit, vypnu sytic a pomalu jedu. Teply bez sytice, bez plynu, v pohode.
Tak jsem to asi zakrikl. Dneska jsem chtel projet motorku, vytahnu to z garaze, sytic, start a nic. Na nekolik pokusu to nechytlo, tak jsem toho radsi nechal, at neodrovnam baterku. Predtim uplne bez problemu. Je ale pravdu, ze kdyz jsem naposledy dojel do garaze, tak uz dlouho svitila rezerva. Moc benzinu tam neni, ale neco tam prece jen stercha, tak nevim kde muze byt chyba. :-(
-
Ten benzím bych vyzkoušel jako první, taky jsem se už nechal nachytat. Když tam s prázdnou bandou doleješ třeba jen litr tak je to stejně k ničemu a z nádrže se tomu nechce.....
Jako druhé bych zkusil hnout s bohatostí.
-
Ten benzím bych vyzkoušel jako první, taky jsem se už nechal nachytat. Když tam s prázdnou bandou doleješ třeba jen litr tak je to stejně k ničemu a z nádrže se tomu nechce.....
Jako druhé bych zkusil hnout s bohatostí.
Diky, ted jsem prijel z dovolene. Zitra na to mrknu, prvne zkusim dolit benzin a pak se mrknu i na baterku, kdyztak ji dobiju. S bohatosti zatim radsi nic delat nebudu, protoze jak rikam, doted to startovalo na brnk. Jo a co se stane, kdyz to pripojim pres kabely k autu a zacnu startovat, nic by se stat nemelo, ne?
-
Ne to je v pohodě. Lepší je mít u toho auto nastartovaný.
-
Tak já už nevím, dneska přijdu k motorce, oddělám sedlo, chtěl jsem napíchnout baterku na nabíječku, říkám si ještě to jednou zkusím natočit. A normálně to chytlo, se sytičem, tak nevím kde je chyba. Projel jsem to a v pohodě.
-
Chyba by mohla bejt v podtlakem ovládaným kohoutu, ani ne chyba jako to že když jsi to startoval předtim a nechytlo to tak stihnul natýct benzín do karbecu ale potom už si nestartoval, kdežto druhý den když si to zkusil tak už benzin v karbecu byl a proto to normálně chytlo, jak dlouho motorka stála? Jestli je vůbec pravděpodobný že se benzin stihl odpařit.
-
Chyba by mohla bejt v podtlakem ovládaným kohoutu, ani ne chyba jako to že když jsi to startoval předtim a nechytlo to tak stihnul natýct benzín do karbecu ale potom už si nestartoval, kdežto druhý den když si to zkusil tak už benzin v karbecu byl a proto to normálně chytlo, jak dlouho motorka stála? Jestli je vůbec pravděpodobný že se benzin stihl odpařit.
Stála dva nebo tři týdny, tak možný to je. Dneska jsem to projel asi 80 km a v pohodě, už je tam plná nádrž. Tak možná to bylo fakt jen tím benzinem. Každopádně tu baterku na tu nabíječku stejně hodím, mám tam normální, ne gelovou a nabíječku mám inteligentní s udržovacím režimem, tak tím nic nezkazím.
-
:'(
-
Ahoj:-) nemáte někdo zkušenosti se zasekaváním startéru? (zůstává v záběru i po nastartování) mám canyon 600
-
Tohle je volnobezka v haji.
Jednou se mi to stalo a byl urvany sroub volnobezky.