Cagiva Club forum
CAGIVA => Canyon 500/600 => Téma založeno: Guest Úterý, 20/01/2004, 11:30
-
Dotaz,u? jednou polo?enej,ale p?esto se ptám znova.Máte n?kdo zku?enost se se?izováním vetil? na Canyonu.Postup v p?íru?ce jsem ?etl,ale praktická rada je víc. dík
-
Omlouvám se.Zapom?l jsem se p?ihlásit.(ventily)
-
cobvece taky bys se pridal a optral se
-
Zkusím sem hodit to co u? jsem k tomu jednou psal. Omluvte ?e?tinu, pop?. to co z toho vyleze pá? to p?etáhnu z wordu. Jo a taky nemám patent na rozum, tak to prosím berte s rezervou:
Se?ízení ventil?
Zkou?el jsem se?ídit ventily a tady je stru?ný postup a pár trik? jak laicky na to:
1- Dej moto na koupený zadní stojan, tak abys mohl to?it zadním kolem
2- odstroj vep?edu plasty (krytku, levý a pravý bok, uvolnit spojnici nádr?-palubovka)
3- vem igelitový sá?ek na rohlíky, otev?i ví?ko nádr?e a p?es ten igelit ho zase zav?i – nevycachtá? benzín ani kdy? ji oto?í? vzh?ru nohama (má nádr? nohy?)
4- uvolni závla?ky u palivových kohout? (7mm nástr?ák) a sundej hadi?ky
5- vem kousky natrhaného igelitu viz vý?e a ?rouby (tu?ím 8-mi?ky) a p?es ten igelit si ucpi palivové hadi?ky (nedostane se do nich bordel a zbyte?n? z nich nete?e benzin)
6- rozpoj elektriku u nádr?e – 3 spoje – 2 na boku, jeden ve p?edu (kohouty a ?idlo) a sundej nádr? (hodn? pom??e p?íru?ka)
7- vymontuj sví?ku (klí? 16 mm nebo 18 mm dle typu sví?ky) – p?i této p?íle?itosti je dobré p?i zp?tné montá?i dát zrovna novou
8- na hlav? válce jsou dva barevné kryty (vep?edu a vzadu) p?ipevn?né 2 ?rouby se ?estihranem a to dost pevn? - sejmi kryty a jsi u ventilových vahadel a se?izovacích ?roub? – v?t?inou p?itom mírn? po?kodí? t?sn?ní, ale tady není tak d?le?ité
9- za?a? na 5 a ru?ním to?ením zadního kola m??e? pozorovat pohyb ventil? – vahadel
10- po?kej si na za?átek pohybu sacího ventilu a pak na levé stran? motoru v malém okýnku v krytu alternátoru mírným pooto?ením zadního kola zp?t nastav písmeno T (Top) . píst v horní úvrati
11- te? se m??í v?le ventil? (jsou celkem 2 sací a 2 výfukové)– nejlépe m?rka 0,05 mm – dost málo místa, v p?íru?ce problém zjistit kam to p?esn? str?it. Postupoval jsem tak, ?e jsem uvolnil upev?ovací matku a dotahovacím ?roubem si zjistil, která mezera se mi zv?t?uje a tuto jsem se?ídil – m?la by to být ta dolní. Po se?ízení a n?kolikém proto?ení se v?le zkontroluje znovu. Je –li v po?ádku, jsi hotov. U m? ale bylo výsledkem výrazné klepání ventil? (hor?í ne? p?edtím). Tak jsem se vyka?lal na pokyn v p?íru?ce a ventily se?ídil znovu tak, ?e jsem rezignoval na horní úvra», ale párkrát proto?il kolo a zjistil si místo, kde byla ventilová v?le naprosto nejv?t?í – tedy místo klepání ventilu. Dá se to poznat, proto?e na vymezovacím ?roubu je takový talí?ek nebo snad objímka, která se pak vesele protá?í. V tomto míst? jsem pak vymezil v?li ventilu a pro jistotu ji nechal spí? malilinko v?t?í ne? akorát t?sn? na m?rku . Párkrát jsem to p?es kolo proto?il a zdálo se to v po?ádku.
12- pak se to zp?tným postupem zas v?echno slo?í dohromady. Nezapome? vrátit 5 na neutrál
13- ?ist?ní palivových filtr? u kohout? v?ele nedoporu?uji – odejdou tutov? t?sn?ní a zárove? si pohne? nejen tou spojovací , ale i matkou p?ipojení k nádr?i, kterou je pak pot?eba taky pevn? dotáhnou. Ut?snit to tak, aby to pak nikde neteklo chce fakt trp?livost – v?t?inou to toti? nete?e hned. Já m?l po 18 tis.km oba palivový filtry naprosto ?istý a zb?silou jízdu po dálnici s kapající nádr?í pova?uji za nep?im??ený hazard – hned tak to znova neud?lám.
14- po nahození ventily neklepaly, nest?ílí to do výfuku, spot?eba z?stala stejná a najezdil jsem od té doby cca 10 tis. bez problém?.
PS- jestli se to tak m??e d?lat to nevím (servicemani se mo?ná chytaj za hlavu) a taky jsem t?eba v?li vymezil jen náhodou, ale. pokud na to má n?kdo lep?í postup, rád se nechám pou?it.
V?em dal?ím amatérským mechanik?m p?eji hodn? ?t?stí.
-
Díky moc za vy?erpávající radu.