Cagiva Club forum
CAGIVA => Canyon 500/600 => Téma založeno: Drťka Středa, 04/07/2007, 09:06
-
Takže vážení, můj Canyonek už zase jezdí. Nechtěl chytit, startér točil, z výfuku šel černý dým a občas si to vystřelilo do výfuku. Zapomeňte na banality typu svíčka, sitič a tak podobně. Tím že mi chcípla motorka při špatné manipulaci se spojkou, se mi podařilo přerazit ten malý kolíček který je jako aretace a brání aby se zapalování protočilo. Přeražený čep způsobil že se pohnulo zapalování a tím se rozšteloval motor. Prý se to občas stává u jednoválců s vyšším obsahem (u motocrossových strojů) a naštěstí můj dvorní mechanik je kluk šikovná a jezdí cross závodně. Poznal to hned jak jsem vyloučil svíčku a karburátor. A naštěstí měl pravdu. Takže od zítřka jsem plnohodnotný člen klubu, mám cagivu a dokonce je i pojízdná. ;D
-
Vítej mezi náma chlape 8)
-
Taky se mi to uz stalo a docela mi to nahnalo strach,nejdriv sem si i myslel jestli neodeslo zapalovani a to bych si sahnul do kapsy!Potom jsem procital fora a psali tam o tomhle klinku tak sem juknul a fakt to bylo tim!A tedkon mam problem s volnobezkou takze zase nejezdim!
-
Kde najdu ten količek,mě to střílí když zavřu plyn.Díky ???
-
to mně taky zajímá ,kde najdu ten količek.zkuste jednoduše popsat kde je,ať se taky nemusím v budoucnu trápit a složitě hledat kde je v tom motoru.
-
V podstatě je přímo na hřídeli klikovky na levé straně motoru a slouží k přesnému usazeni zapalovani. Pokud ti to střili do laufu, tak si nech poštelovat ventily. Když se ten količek střihne tak se pootočí zapalování a rozhodí se časování ventilů.
-
Kolíček drží(aretuje) správnou polohu rotoru(zapalování)vůči klikovému hřídeli.Jeho posunutí znamená rozhození bodu zápalu do jiného než žádoucího okamžiku.Výsledkem jsou jevy které zde byly popisovány(nemožnost nastartování,černý kouř,střílení).Jiskra totiž přeskakuje v nevhodném okamžiku.Na ventilové rozvody to naštěstí vliv nemá,to by se vám taky mohlo stát,že je zničíte.Ale podle obrázků jsou na druhé straně klikového hřídele.
Pokud ti to střílí když při jízdě zavřeš plyn,je to otázka špatného nastavení karburátoru.Se střihlým kolíčkem bys buď nenastartoval,a nebo nikam nedojel.I když,střílení(prskání) do výfuku při zavření plynu tak nějak k jednoválům patří.Často se tak děje např. při osazení laďáku-změní se poměry vyplachování(jiné nastavení směsi...
-
Jasně, napsal jsem seštelování ventilů ale konkrétně se samozřejmě jedná o časování. Anti to popsal přesně, jiskra jde v jiný okamžik než má... Takže seštelovat zapalování a časování ventilů, jinak to prostě ani nechytne a můžete jezdit leda z kopce.