Cagiva Club forum

CAGIVA => Canyon 500/600 => Téma založeno: pavel Neděle, 05/08/2007, 12:38

Název: Canyon 500 vynechává v nízkých otáčkách
Přispěvatel: pavel Neděle, 05/08/2007, 12:38
Jestli zná někdo tyhle příznaky, ať prosím poradí :

V záběru motor jede dobře, když uberu na rovině nebo z kopce, začne škubat. Přestane když začnu vyloženě brzdit motorem, nebo zase přidám. Nemůžu jen tak udržovat rychlost, hlavně z kopce. Musím to buď tůrovat nebo brzdit. Volnoběh je čistý při 1500 otáčkách, níže to vynechává. Vyrobil jsem si šroubováček, kterým se dá štelovat sytost pro volnoběh, ale problém to neřeší. Svíčka je nová, a sklepnutá na 0,6 mm, vzducháč nový, nádrž i karbec vyčištěné. Vyzkoušel jem různé benzíny. Spotřeba kolem 6 litrů. Najeto 30 000.
Název: Re: Canyon 500 vynechává v nízkých otáčkách
Přispěvatel: Radim-CC Neděle, 05/08/2007, 12:50
To je to proč nemají canyony servisáci rádi. Tam jsou samé neidentifikovatelné závady ;D
Jestli máš možnost, tak si zkus od někoho půjčit druhé CDi jestli to není tím. 
Název: Re: Canyon 500 vynechává v nízkých otáčkách
Přispěvatel: sejrac Neděle, 05/08/2007, 12:55
No nevim, ja bych to videl na rozhozene ventily mozna.
Název: Re: Canyon 500 vynechává v nízkých otáčkách
Přispěvatel: pavel Pondělí, 06/08/2007, 15:46
Rozhozené ventily? Co si pod tím můžu představit, špatné časování, volný rozvoďák, nebo špatná vůle ventilů?
Název: Re: Canyon 500 vynechává v nízkých otáčkách
Přispěvatel: Choze Pondělí, 06/08/2007, 21:28
vůle
Název: Re: Canyon 500 vynechává v nízkých otáčkách
Přispěvatel: andy Pátek, 10/08/2007, 17:26
Me to dela uplne to samy. Jen asi ne tak vyrazne, pac s tim normalne ziju. Je to takovy lehonky skubnuti asi kazdy 2s....
Ventily TED udelany svicka NGK Iridium bla bla a z bohatosti si ted trochu hraju, ale nerek bych, ze to ma vliv... vzduchac OK.

Proste Canyon rikam si :)
Název: Re: Canyon 500 vynechává v nízkých otáčkách
Přispěvatel: Bergr Pondělí, 13/08/2007, 06:36
Tohle dělají svíčky, konkrétně NGK, kvalita téhle značky šla do háje, už jsem to slyšel z více míst, dokonce se s tímhle potýkalo pár lidí s V-Stromem, jeli do Turecka a nešlo udržovat konstantní rychlost, začalo to vynechávat, dali tam Denso a je klid, stejně se to projevuje u Jawy s Rotaxem, cuká a škube, přitom BMW, nebo Pegaso to nedělá, nemají tam NGK, ale Jawa je am má od výrobce.
Název: Re: Canyon 500 vynechává v nízkých otáčkách
Přispěvatel: pavel Úterý, 04/09/2007, 20:59
Svíčku jinou než NGK jsem prostě nikde nesehnal, ale stejně nevím, jaký by to mohlo mít vliv.
Mimochodem byla černá, tak jsem spustil jehlu nejdřív o jednu, a pak dokonce o dvě drážky. Cuká to s podstatně menší intenzitou (jezdí se mi teď mnohem líp), ale stejnou frekvencí, a za stejných podmínek, čili problém je jinde.
Došlo mi, že vlastně nejde o vynechávání, nýbrž kopání. Už jsem něco slyšel o tom, že Canyon dává v nízkých otáčkách maximální předstih místo minimálního, a taky jsem slyšel něco o detonacích. Když otáčky zpomalujou přibližně k hranici 2500, tak to kopne jen sem tam, a při nižších otáčkách už pořád. Když zrychluju z velmi nízkých otáček, mašina sebou mlátí, ale ne a ne se rozjet.
Ovšem dokud bylo teplo, tak bezvadně startoval. Teď se mu moc nechce, ale to nebude předstihem.
Dá se předstih seštelovat doma?
A co ty detonace? Mohlo by k nim docházet, třeba kvůli velkému nánosu carbonu? Stávalo by se to v tom případě jen v nízkých otáčkách?
Název: Re: Canyon 500 vynechává v nízkých otáčkách
Přispěvatel: Radim-CC Středa, 05/09/2007, 13:00
Ty s tim jezdíš na 2500 otáček??? :o     obecně jednoválce v nízkých otáčkách "cukají" mě začíná cukat pod 3000 otáček, proto ho níž nepouštím, ale když už se povede, tak jemným přidáváním plynu se dostanu nad 3000 bez cuknutí... a při brždění motorem nemám žádné potíže
Název: Re: Canyon 500 vynechává v nízkých otáčkách
Přispěvatel: Anti Středa, 05/09/2007, 16:04
Žádný jednoválec se nepoužívá pod tři tisíce,protože cuká a klepe.Při nepracovní otočce ho nemá kdo zastoupit.Jednovály co uměli už od volnoběhu se dělali dřív.Měly dlouhý zdvih,malé plnění(ventily),a neuvěřitelně těžký klikový mechanismus...Hned bych takovej bral  :P
Předstih se na těchto motorkách nešteluje,motor na to má CDI(řídící jednotku).Ta vyhodnocuje optimální dobu zážehu podle okolností dle přednastavené předstihové křivky.
U karburátorových jednoválů je to většinou jen podle otáček motoru.U stříkaček je tech okolností daleko víc(poloha škrtící klapky,podtlak v sání,teplota nasávaného vzduch atd.)
Název: Re: Canyon 500 vynechává v nízkých otáčkách
Přispěvatel: pavel Středa, 05/09/2007, 17:47
No tak možná je to normální. Míval jsem kývačku 250, a ta bez zátěže jela i na volnoběžné otáčky pěkně. Když jsem přidal, tak se třeba trápila, ale vždy pravidelně. Canyon mi pod 3000rpm kope nepravidelně. Už to neřeším. Po sezoně pude.
Název: Re: Canyon 500 vynechává v nízkých otáčkách
Přispěvatel: Anti Středa, 05/09/2007, 18:40
Jenže Kejvačka je DĚLO :)
Co bych dal za mašinu s takovým průběhem výkonu motoru...
Vydržela mi jako jediná láska 15let...
Motorku co jede od volnoběhu hledám doteď.Dneska to samozřejmě žádný motor neumí,protože mají minimálně pětinásobný výkon,ale slušně jedou i jiné jednovály(pokud je držíš nad 3000),a úplně nejvíc mi sedělo devítikilo od Ducati.Po neděli bych si měl pro jedno jet,v provedení od Cagivy...
Název: Re: Canyon 500 vynechává v nízkých otáčkách
Přispěvatel: pavel Středa, 05/09/2007, 20:14
Ovšem kýva byla taky dvoutakt, a bylo to cítit nejen na ní, ale taky za ní. No nic, s Canyonem holt budu muset jezdit jinak, a příští rok koupím nějaký dvouválec.
Název: Re: Canyon 500 vynechává v nízkých otáčkách
Přispěvatel: Bergr Čtvrtek, 06/09/2007, 12:53
dvouvál taky nemá rád otáčky pod 3000  ;D aspoň ten můj, i když jede i pod 3000, ale sranda začíná na 5000. Jinak já s canyonem tyhle problémy neměl, jen pár mích známích s stěžovalo na NGK, já je teda taky používal a problém nebyl, ale tohle jsou zkušenosti s NGK z této sezóny, tak nevím. Jinak na canyon jde ještě BOSH a i DENSO, dají se sehnat.
Název: Re: Canyon 500 vynechává v nízkých otáčkách
Přispěvatel: godzi Čtvrtek, 06/09/2007, 15:03
hele... já ti čoveče nevim  ???  ???  ??? jestli takhle podtáčíš motorku... tak by to chtělo něco malinko změnit... že by třeba ještě trochu víc pootočit plynem???
je hovadina se tím zabejvat, jelikož takhle ti bude mlátit každej jednoválec i více válec... ;D  ;D  ;D
Název: Re: Canyon 500 vynechává v nízkých otáčkách
Přispěvatel: Darkness Čtvrtek, 06/09/2007, 15:56
... jelikož takhle ti bude mlátit každej jednoválec i více válec... ;D  ;D  ;D

Jen počkej až přijde Mikus. Ten ti dá :D
Název: Re: Canyon 500 vynechává v nízkých otáčkách
Přispěvatel: Anti Čtvrtek, 06/09/2007, 16:15
Není to otázka plynu,jako spíš vhodného řazení.Jinak je pravda že poučka "ne pod tři tisíce " se vztahuje na většinu mašin.Rozdíl je v tom,že motor s velkým objemem(jednovál nebo velký dvouvál) na válec se při podtočení a přidání plynu s tím "snaží poprat",kdežto menší obsahy začnou jen "hučet" a nejedou.
Obecně se ví,že odspoda to jakž takž umí jednovály(nejlíp prý BIG),vidlicové dvouvály,a samozřejmě velkoobjemové tří a čtyřvály.Osobně sem to řešil taky,dá se pomoci úpravou převodů(do pomala na sílu).Tak jak jsem již psal,uměli to starší motory,měli totiž úplně jinou koncepci.
Takže kdo touží po krásným spodku,Doporučuji kouknout na veterány,u nás ve městě jsou například k vidění dva krásné NORTONy,stojaté jednoválce cca půllitry,se super zvukem šicího stroje... ;)
Název: Re: Canyon 500 vynechává v nízkých otáčkách
Přispěvatel: Oldin Pátek, 07/09/2007, 06:35
Musím se přidat se zkušenostmi s mojí DL-650, protože jsem spíš jezdec, co si libuje v podtáčení.
Motor vyloženě škube až pod 1500 ot (volnoběh je 1250), od 2000 už při decentním plynu plynule táhne a od 2500 se mu může naložit klidně plnej.
A to je to motor, který od 5 - 8 táhne jak zběsilý, do 9,5 jde v pohodě za plynem a končí na 10,5 tisících. Fakt je, že já jezdím obvykle v oblasti 4-6 a vytáčím 7-8.
A je to "jenom" 2V středního objemu.
Takže naprostá spokojenost s charakteristikou a z toho, co čtu, vidím, že už to ani lepší být nemůže. (Při pojíždění v koloně se motor bez protestů převaluje mezi 1500-2000.)
Název: Re: Canyon 500 vynechává v nízkých otáčkách
Přispěvatel: Bida Pátek, 07/09/2007, 15:19
K těm svíčkám. Ja jezdím na svíčku CHAMPION  A6HC která tam byla origo a mám ji předepsanou i v manualu, a naprostá spokojenost.Jenom má menší šestihran / 15 / .Samo sebou otáčky pod 3000 nemá Canyon rád.
Název: Re: Canyon 500 vynechává v nízkých otáčkách
Přispěvatel: Anti Pátek, 07/09/2007, 19:17
Zajímavé,Oldine...
Uvažoval jsem o této motorce,a bazarista mi řekl,že to nízké otáčky nenávidí...Holt mi chtěl nacpat něco jiného...
Název: Re: Canyon 500 vynechává v nízkých otáčkách
Přispěvatel: Oldin Pátek, 07/09/2007, 20:45
to Anti:
to asi jo, samozrejme, ze se ji neda nalozit z tech 2500 na 5ku nebo 6ku, ale pri jemným zacházením s plynem si nechá sakra moc líbit a je to stříkačka, takže chytá a hned jde jako víno a jezdí od 4 do 5ti litrů. Vybíral jsem dlouho a vybral dobře, už leda snad kdyby měla kardan :-)
A jako pokračování po CC mohu vřele doporučit.
Název: Re: Canyon 500 vynechává v nízkých otáčkách
Přispěvatel: Paolo Pátek, 07/09/2007, 21:10
To co tady píše Oldin, to mohu jen potvrdit z vlastní zkušenosti. Snad jen tu spotřebu mám trochu s větším rozpětím. Při klidné jízdě i ve dvou se to dá udržet na cca 4l/100km, ale pokud člověk jede např dálnici 500 km s rychlostí 150 -170 ve dvou, tak se spotřeba dostává až k 7l/100km. Já to také vidím jako dobrou volbu po CC. 
Název: Re: Canyon 500 vynechává v nízkých otáčkách
Přispěvatel: Anti Pátek, 07/09/2007, 23:28
Tak hlavně že jste spokojení :)
Určitě to osloví hodně těch,co mají doma Canyona a pokukují po něčem jiném...
Ale taky to chce prachy,a ne málo.Ze mě se momentálně opět stal opravdový "Cagivák",dneska jsem si přivezl devítkového elefanta.Kdo je odkojen jednoválem,potřebuje pořádný zátah... ;)
Název: Re: Canyon 500 vynechává v nízkých otáčkách
Přispěvatel: Oldin Sobota, 08/09/2007, 06:41
Že to chce prachy, je jasný. Málo to není, ale zase pokud chce někdo mašinu na delší dobu, stojí to za zvážení.
2004ku, tzn 3letou mašinu, tedy po záruce a s 15-25tis km seženete za 130.
Fungl nová, kterou si zajedete sami a máte 2 roky záruku, stojí dneska 189.
Je to sice 60litrů navíc, ale stojí za zvážení - půjčit se dá i relativně výhodně s rozumným splácením.
Anebo si tak 3-4 roky počkejte na tu mojí - ta bude v super stavu  :)  :D  ;D
Název: Re: Canyon 500 vynechává v nízkých otáčkách
Přispěvatel: Paolo Sobota, 08/09/2007, 23:05
Tak koukám, že už máš jasno, že do 3-4 let bude změna stroje. Co to bude? Teda pokud to není tajné. ??? :o :D
Název: Re: Canyon 500 vynechává v nízkých otáčkách
Přispěvatel: Darkness Sobota, 08/09/2007, 23:28
Anebo si tak 3-4 roky počkejte na tu mojí - ta bude v super stavu  :)  :D  ;D

Tak jo předběžně se hlásím :-)))
Název: Re: Canyon 500 vynechává v nízkých otáčkách
Přispěvatel: Oldin Neděle, 09/09/2007, 20:00
3-4, možná 5 let, ale teď jsem naprosto spokojen. Jediný fakt, který mne trochu víc tlačí je, že se důchod blíží :-)
Jasno ale nemám, začínám malinko pokukovat po pohodlném cesťáku, ale chutě se mohou změnit. Mezitím se určitě objeví něco dalšího, ale zatím koukám po Hondách, buď po střední třídě ještě jakžtakž cenově dostupné (Deauville), nebo po High třídě, tudíž cenově naprosto nedostupné (Pan-European), tam mě ale kromě ceny děsí i hmotnost.
Jak říkám to je hodně daleko, jde jen spíš o vize :-)
V-strom moje potřeby bohatě pokryje.
Název: Re: Canyon 500 vynechává v nízkých otáčkách
Přispěvatel: Paolo Neděle, 09/09/2007, 22:31
No to já také zatím neuvažuju o výměně, se Stromem jsem spokojený. Ovšem člověk musí stále koukat dopředu a tak příští moto bude asi taktéž velký cesťák jak uvažuješ i ty,nebo nějaký čopřík, který je nízký a snadno na něho vyskočím až budu starší. Dost mě bere ta nová Suzuki 1800. Je to ovšem hudba budoucnosti. Před tím mě čeká dovybavit motorkou manželku a dceru. Tak to dopadá, když motorky bavěj celou rodinu. Kluka jsem už naštěstí vybavil letos, tak to mám už částečně vyřešené. ;D