Cagiva Club forum
CAGIVA => Canyon 500/600 => Téma založeno: Radim-CC Úterý, 27/11/2007, 15:57
-
Tak mám dotaz na někoho kdo ted jezdil na canyonu... Když sem se byl projet, tak motorka začala cca po 20 km cukat, škubat a na volnoběh okamžitě chcípat. Protože sem měl motorku týden před tím v servisu s karbcem, tak sem to otočil a jel rovnou k němu. Tam mě bylo řečeno, že se tou zimou moc ochlazuje motor, tím pádem se v něm sráží voda a ta následně v nízkých otáčkách zasere svíčku. Dělá to někomu to samé? Prý tam mám moc bohatou směs, ale tu se snažili dat do kupy, dali tam aj menší trysku a že to má špatný předstih při zapalování. je tam nové od ignitechu a že to bude asi nějaké univerzální na jednoválce. Měliste někdo podobný problém?
/priste lip vystihni nazev tematu
Sejrac
-
Nevim čéče, nezapoměl sis třeba náhodou zatáhnout cucák??? Mě to nikdy nic zvláštního nedělalo. Spíš bych řekl, že to jelo líp, páč se to líp chladí. Jestli ti tohle řekl nějakej mechanik, tak bych bejt tebou změnil service. Mě teda vysvětli, jak se něco, co má normálně pracovní teplotu okolo 110-120 stupňů může laicky řečeno "podchladit". To bys musel jezdit v těplotách cca dvacet pod nulou, jelikož ta moje hajtra jezdila i v deseti či patnácti mínus uplně v pohodě...Já bejt tebou, tak mu dám porádnýho čouda aby se ta voda nestíhala podle nich srážet. V zimě jezdím na mašině furt po polích atd a nikdy mě to nic podobnýho nedělalo. Dokonce ani fitchtl ne. Myslim, že originální trysky maj docela vhodný rozpětí...
;D ;D ;D
Ještě prosímtě... kolik bylo stupňů???
-
čeče teď sem taky dost jezdil a jelo to jak drak, s tim podchlazením je to opravdu blbost, ani u canyona ani u jaw sem se s tim nesetkal a ty maj čistě chlazení vzduchem, vypadá to na ten zapomenutej sytič. jediné co by se mohlo v zimě stát je, že by ti to akorat nechtělo naskočit pokud se teplota motoru při stání dostane pod bod mrazu.ale pokud by to bylo něco jiného tak bych byl aji rád kdybych věděl s čím se třeba někdy možu setkat, tož pak pisni co s tím bylo. ::)
-
Čojoče, to je skoro poprvé co musím s výše uvedenými kolegi skoro ve všem souhlasit!!!!!
Vyměň mechanika!!!!! >:( >:(
Ta voda je hloupost, co by asi pak dělaly auta při dvaceti stupňovém mrazu??!! ;D ;D
By přimrzly písty k válci, podle toho mechoše??!! Ha,ha!? ;D ;D
Chladný vzduch má přeci větší koncentraci kyslíku a tím lepší spalování a tím je lepší výkon!!??
P.S.: Nenechal jsi tam fakt ten cucák??!!
-
Nezbývá mi taky nic jinýho než souhlasit. Párkrát jsem vyjel i když bylo pod nulou a nikdy nebyl problém. Ta sražená voda je podle mě fakt blbost ;D
-
Já jezdil při nejnižší teplotě -5C a nejvíc jsem tuhnul já, Canyon startoval v garáži kde bylo kolem nuly, takže plnej sytič, jinak startuju vždyckyjen na půl ...
Cynon jezdil bez sebemenšího zaváhání. V pátek jsem byl jezdit, ale to bylo vedro, +12 8)
Ani jsem nezapnul vyhřívání heftů...
-
Tak jak píšou ostatní.Mě osobně by dotyčný mechanik moc pobavil,a už by mě tam neviděli...
Nedovedu si představit,jak se ti ve válci "sráží voda" ;DNepamatuji si teplotu hořící směsi,ale jen výfukové plyny mají 610 stupňů...
Moje javička jezdila i v -25 a bez srážení vody v motoru...A co na to třeba Motorové pily nebo sněžné skůtry?
Se zapalováním z Ignitechu mám jen pozitivní zkušenosti...
-
Na mechanika si nemožu stěžovat, ale skusit druhého možu. Zatim sem neměl čas se do toho podívat, ale nemáte někdo rozumný nápad, proč se mě ta svíčka furt zasírá... dělalo mě to aj minulou zimu,ale už si nepamatuju, jak se to vyřešilo...
-
Jestli muzu poradit zkus to projet bez vzduchovyho filtru bude to bud tima nebo mas spatne nasazeny karburator na tom gumovem hrdle co jde od airboxu. Diky tomu by to mohlo jet blbe a byt zasrana svicka.
-
dost casto se zasiraji svicky moc hustou smesi, pokus se to trocha postelovat a pak se uvidi. :o
-
Nechci křivdit tvýmu mechanikovi, takže bych řekl že má asi pravdu. Moje rada zní: Nainstaluj si v garáži vebovou kameru a nahrávej. Při prohlédnutí záznamu třeba zjistíš, kdo že ti to "nachcal" do nádrže, když se tam pak něco sráží. Druhá možnost je popravit mechanika bez možnosti řádného soudu. Byla by to ztráta času, protže by se stejně hájil nějakým obdobným blábolem jako je srážení vody ve válci... Sem ti asi moc nepomohl... ;D ;D ;D
-
pokud se zasírá svíčka tak to je špatná směs a nebo někde netesní sání a přisává to bordel. můj bývalý Canyon jezdil v zimě jak dráha. ale na Jawe 350 se mi povedlo během 15 km zničit svíčky- nechal jsem zaplej sitič - bohatá směs a na svičkach se usazovala nespálená směs s olejem tím došlo k přemostění izolace a normálně se zkratovali. když jsem je vsteklej vyndal tak byly uplně mokrý- ale to byla směs s olejem což u tebe nehrozí, tedy doufám. ;D
-
čéče...budto ti kánoj začala baštit olejíček, nebo by to mohl bejt zajebanej vzduchovej filtr... tušim že to tady už psal kolega špaťas, wono toho může bejt docela mrtě... takhle ti stejně nigdo pořádně neporadí... si to nech seštělovat a uvidiš sám...
-
Vrátím se k té vodě, zajímalo by mne kde tankuješ?
Nezačlo to po posledním tankování?
Zasírání svíčky může být vícero faktorů!!
Koukni na lanko cucáku, jestli ve vyplé poloze má vůly mezi bovdene a seřizovacím šroubkem. Pokud né, může ti zůstávat pootevřený a ovlivňovat bohatost směsy.
Jak již se tu psalo, může to být i to, že začal motor táhnout olej. Kontroluj jeho množství a pokud se bude strácet podezřele rychlej, tak je problém tu.
Vzduchový filtr je další co to může dělat, jak psal Spatas, zkus ho vyndat, vyčisti svíčku, najed pár km a skovtroluj ji znova. Pokud bude čistá, kup novej filtr.
A ten nejhorší případ je, že máš hnuté zapalování a to asi dopředu a tím pádem ti motor dává jiskru až za horní úvratí a to právě strašně moc ovlivňuje výýýkon, zasírání svíčky a spotřebu??!!!
P.S.: Jako většina jsem vyrost na strojích typu Jawa a ty měly většinou tyto chyby a příznaky!!
A když to nebude nic z toho, pak je to holt CAGIVA a u té člověk nikdy neví !!??!!??
-
tak ta poslední věta jeopravdu kouzelná , takové univerzální vysvětlení ;D
-
bohužel pravdivá... ;D
-
Musím hájit barvy značky, moje zkušenost je jiná, u Cagivy vše v pohodě a zatím všechny drobné problémy bez problémů vyřešeny (plovák u měřáku paliva atp.).
;D ;D ;D
8)
Rozhodně je to taky o majiteli (majitelích) a péči, kterou strojek dostával.
-
přesně tak je to o majiteli . musime si chlapci přiznat že to co máme nejsou žádné nové stroje. 95% dovoz a vzhledem k pořizovací ceně si to minimálně 1/2 původních majitelů nekupovala na leštění v garáži naopak těm motorkám dávala pěkně za uši. takže pokud někdo srovnává třeba s japoncem tak at srovnává steně steré motorky určené do podobných pomínek provozu ;)
-
No to je právě ono...když tyhle tebou požadované motorky srovnáš, tak kvalita japonců je daleko vyšší... ;) ;) ;)
Jako nevim co ne na tom, že to tomu týpkoj /nevim jaxe jmenuje/ prostě nechce jet... jestli má rozštelovanej motor, tak je to jenom wo tom ho seřídit a zase jezdit. Tady se můžeme dohadovat co by to mohlo a nemohlo bejt, ale pokud to člověk neuvidí a neusliší,tak se můžeme dohadovat jako wohnouti a stejně houby zsjistíme...
Já to teda vidím takhle... není tady problém v kvalitě nebo nekvalitě... canyon zase tak nespolehlivej není... to že se tam se..ou mechanický části je věc jiná...
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
-
To je přesně ten problém! Majitelé... Když ho v servisu poprvé rozebral, tak se málem prý osypal... Já se v tom moc nevyznám, ale snažím se mu dát to co potřebuje aby fungoval... o tom svěčí 4 náštěvy servisu (jenom jedna porucha, jináč seřizování a výměna dílů) za rok co ho mám sem do něj dal 10K jenom za materiál a bohužel se ho nedaří seřídit aby všechno zaráz fungovalo... :( Jak roztaje sníh tak dostane dárek pod stromeček... další návštěva servisu
A svíčku sem očistil, vzducháč také a nepomohlo... nedrží volnoběh. Když sem přidal dost otáček, tak už ho držel jak má, ale zachvílu zase otáčky vyletěly vzhůru a po zapnutí sytiča zase spadly...
-
přesně tak je to o majiteli . musime si chlapci přiznat že to co máme nejsou žádné nové stroje. 95% dovoz a vzhledem k pořizovací ceně si to minimálně 1/2 původních majitelů nekupovala na leštění v garáži naopak těm motorkám dávala pěkně za uši. takže pokud někdo srovnává třeba s japoncem tak at srovnává steně steré motorky určené do podobných pomínek provozu ;)
Vtomto víše uvedeném je asi ta holá pravda a sakramensky zakopanej pes!!?? :o :o :o
Nikdo nevíme jak se kdo z původních majitelů k našim mášám choval a nemůžem čekat, jak již tu někdo psal, že byly jen leštěny??!! :D ;D :D ;D
-
Můj předchůdce ji právě leštil a opečovával 8)
V garáži mu stálo nádherně naleštěný embéčko (škoda 1000 MB), chromy jak zrcadla, prostě maniak :D a jeho otec taky, bylo vidět, že jsou fandi do všeho, co má spalovací motor.
Já z toho jen těžím ::)
-
A svíčku sem očistil, vzducháč také a nepomohlo... nedrží volnoběh. Když sem přidal dost otáček, tak už ho držel jak má, ale zachvílu zase otáčky vyletěly vzhůru a po zapnutí sytiča zase spadly...
Tohle ale vypadá na to, že to přisává vzduch mezi karbecem a motorem! Už si nevzpomínám, ale není tam gumová manžeta?
-
Zásadní je to,že roční období na to nemá vliv.Musíš hledat závadu.Buď jak píšou ostatní netěsnost sacího potrubí,špatně naladěný karburátor,nebo problém v elektroinstalaci...Pokud jsi jel ze servisu,domluv se s mechanikem co se v tom hrabal.Taky zkus zapřemýšlet,odkdy to dělá.Jestli to nemá na svědomí nějaký zásah...
-
Hele ještě mě napadá jedna věc... Může to dělat příruba na karburátoru. Je to taková ta guma, která je mezi válcem a karburátorem. Někdy se stane /velmi často/ že postupem častu popraská a tím začne i přisávat vzduch. Pak můžeš štelovat karburátor jako o život, ale bez efektu!!!
-
Popraskaná může být na povrchu, já ji měl popraskanou po 20tis km, ale vydržela do prodání Canyona (44tis. km). Tenhle typ závady jsem neměl, to spíš s volnoběžkou a startérem....tož hodně úspěchu při opravách. Když jsem do ni dal jeden rok 10tis a další rok 15tis, tak pak na podzim šla z baráku. Teď mám FZ6 a jsem spokojen (je teda fakt že je to funglovka), Canyon chodil v pohodě do 20tis km, pak to pomaličku začalo, opravit tohle a támhleto.... a po 30tis. se to zhoršovalo. Ale nezapomenu na ni :)
-
Tak s tou gumou máte pravdu :D z venku je popraskaná, ale zevnitřku sem se ještě nedíval... nevíte orientačně kolik to može stát, respektive jestli to pasuje aj z jiného stroje?
-
Cena je dle typu stroje... na moje xtčko to tušim stojí cca 6kg...zase tak laciný to není čéče...
-
Poslouchej!!!
ZAHOD DO PÍ.I VZDUCHOJ FILTR A BĚŽ TO PROJET BEZ NĚJ. JE TO TÍMM!!!
-
hmmmmm ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
-
Poslouchej! mému stroji je jednpo jestli tam vzducháč je.... stejně nejede
-
Ty myslim resis stejny problem jako kdysi ja.
Kdyz zvednes volnobeh tak ti nestartne a kdyz ho snizis tak startne, ale po zahrati nebude drzet volnobeh.
Ja vymenil karbec a jde to jako tako, ale je bych rekl slabsi a ma i mensi top speed.
Myslim, ze bez demontu vzdusniku, trysek, rozprasovace, jehly a jejich pripadne vymeny to nebude lepsi.
Ja zkousel menit volnobezne tryksy, bylo to lepsi, ale ne idealni a po x utracenych kackach za dily
do karbce jsem sehnal starsi, ale funkcni membranovy Mikunak.
Zkousel jsem tam provizorne nahodit i nejaky soupatkovy DelOrto a s tim to slapalo pekne.
-
Blbost. Karbce vas musej prezit.
-
wole... ta membrána není součástí karburátoru, to je díl, kterej se dá sehnat zvlášť...
u Cagivy nejde o přežití ND motorky... tady se jedná o přežití vlastníka unést náklady na údržbu... ;D ;D ;D
-
Mikuni je sračka.Můj Keihin šlapal i plnej svinstva...
Jinak souhlas,taky bych řekl karburace.Když měla moje milá ještě Canyona,tak karbec byla součástka,která se mě pozdávala nejmíň.
S tím by korespondovalo i to uchcávání.
-
nejlepší karbec je stříkačka... ;D ;D ;D
-
wole... ta membrána není součástí karburátoru, to je díl, kterej se dá sehnat zvlášť...
Tak blby nejsem >:( jen kdyz sectes naklady na vsechny blbustky tak je lepsi sehnat nahradu.
Jinak souhlas Mikuni je sracka, ale taky delaji soupatkove zavodni karbce.
-
hoši wás už nemá cenu řešit... bavíte se pikačovinách... ;D ;D ;D ;D děláte z toho hroznou vědu...
-
Něco podobného jsem řeši u DR 650 a byla tam prodřená membrána v karbecu, zalepeno chirurgickou rukavicí a chodí to dodnes, cca 2 roky ;D