Cagiva Club forum
CAGIVA => Canyon 500/600 => Téma založeno: pigeon Úterý, 15/04/2008, 16:49
-
Olej už se tu xkrát řešil. Je asi jasné, že motorka nemá být na stojánku, ale rovně, když se kontroluje hladina. Ale zajímalo by mně, jestli to honíte k ryskám se spuštěným motorem, jak to píšou v manuálu, nebo se stojícím motorem, což je tak nějak normální. Já osobně se spuštěným, jak říká manuál.
-
Hele, možná tě naštvu... Já nevim, ale podlě mě je to snad každýmu jasný. Nemůžeš snad lejt olej do motoru, kterej běží. V manuálu je to myšleno tak, že kvůli olejovému chladiči a filtru je nutné olej dostat do oběhu, ale tak, že po doplnění náplně, necháš motor vychladnout a olej se musí dostat do olejové vany. Následně je potom možné hladinu oleje kontrolovat. Musí snad bejt každýmu průměrně myslejícímu člověku jasný, že lejt olej do motoru, kterej je v chodu je nesmysl, protože hladina vždy klesne v průběhu mazání a v případě, že se někdo bude snažit docílit stavu, kdy bude hladina oleje mezi ryskama, nedej bože u horní rysky, můžeš taky motor poškodit...
.......Každopádně........snaha se cení........
-
Ty vole, nic ve zlým, ale po tobě bych mašinu vážně nechtěl :-)
Seš masér ;D
-
Zdravím.
Musím souhlasit s Godzim.
V manuálu je sice uvedeno dolít olej na běžící motor, ale je to myšleno aby se skutečně dostal všude při vypuštění i z chladiče oleje, protože je víš než vana motoru.
Ale kontrola stavu hladiny se provádí při odstaveném, studeném motoru v klidu ( nenastartovaném), v rovné poloze motocyklu a dolévá se mezi rysky, spíš více k horní rysce.
Pokud jsi měl demontován i chladič oleje a vypouštěl ho při výměně oleje, tak prostě nalej olej po horní rysku, nakopni motor, nech třeba pět minut běžet, vypni a třeba za čtvr hoďky zkontroluj znova a případně dolej mezi rysky.
Pozor, přeplňování skutečně může poškodit třeba gufera, ó kroužky, zvýšit odpor převodu, vystřikovat přes odvětrávání atd.!!!
-
To sem si zas naběh. ;D ::)
Mněl jsem holt dát na selskej rozum a nenechat se tím manuálem zblbnout :)
V něm se píše asi toto:
Nalej předepsané množství oleje.
Zašpuntuj
Nastartuj motor a zkontroluj hladinu mezi MIN/MAX
A já vůl se nechal zblbnout :)
A vy mně teda vůbec nešetříte ;D ;D ;D
-
Hele mezi náma, ten manuál neříká nic o tom, že musí bejt motor nastartovanej!!! Hele, příště nejdřív uvažuj...
-
Hele mezi náma, ten manuál neříká nic o tom, že musí bejt motor nastartovanej!!! Hele, příště nejdřív uvažuj...
??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???
Hele, že budu za blba, OK. Ale zas nedělej, že ještě k tomu neumím číst.
Jedna verze manuálu:
- run the engine and check the oil level on the sight window; it should be between the MIN and MAX notches.
- faire tourner le moteur et contrôler que le niveau d'huile soit compris entre les repères MIN et MAX situés à côté de la fenêtre d'inspection.
- den Motor laufen lassen und überprüfen, ob der Füllstand zwischen den MIN- und MAX Marken am Schauglas liegt.
- far girare il motore e controllare che il livello dell'olio risulti compreso tra le tacche di MIN e MAX a fianco dell'oblò di ispezione.
Český překlad v Hanšově html příručce:
- nastartujte motor a zkontrolujte hladinu oleje v okénku; měla by být mezi ryskami MIN a MAX.
Jiná verze manuálu v obrázku:
-
Cely se to zaseklo na tom, ze byla blbe polozena nebo pochopena otazka.
Ale zajímalo by mně, jestli to honíte k ryskám se spuštěným motorem, jak to píšou v manuálu, nebo se stojícím motorem, což je tak nějak normální.
To je vse!
Melo to byt asi takhle: "Kontrolujete po vymene oleje, jeslti je hladina mezi ryskami i pri bezicim motoru?"
Takhle si wohnouti mysleli, ze to tam lejes, kdyz mas moto nastartovany. HEH. Ze je to vubec mohlo napadnout.
Pozn.:
(po bitve je kazdy general)
-
ale prdlajs...
-
Vlastne jo, je to blbost. Kdyz jedu, tak to tam prece bejt nemuze. Nebo jo? Chjo. Odvolavam co jsem odvolal. Ty voe, fakt nevim.
-
JJ to mně taky napadlo, že je to asi špatně pochopeno. Mněl jsem lépe formulovat. Samozřejmě to tam nikdo neleje s nastartovaným motorem.
I když s nastartovaným motorem a za jízdy dolejvat olej, přitom hlavou brousíc o zem kontrolovat rysku by bylo dobrý číslo na nějakou motošou :-)
-
Těm Italským trumpetám jde samozřejmě jen o to,aby olej po výměně zaplnil prostory ve kterých posléze zůstává.Mazací kanály,filtr,chladič.Stalo se mi při výměně oleje v Elefantovi,že jsem dolil olej k vrchní rysce a pak točil startérem a čekal na zhasnutí kontrolky mazání.A ono nic.Von si sežral všechen olej až ke koši,prostě ty prostory pro olej jsou v jejich motorech velký a padne tam dost oleje.Nechci si představovat,jak by to vypadalo,kdybych jen nalil po rysku a nastartoval...
-
Řekl bych, že to bylo myšleno tak, že po nalití oleje motor natočíš a chcípneš a pak zkontroluješ hladinu znovu.
-
Asi jo, jsem to psal.
-
Řekl bych, že to bylo myšleno tak, že po nalití oleje motor natočíš a chcípneš a pak zkontroluješ hladinu znovu.
Jo, jo ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
-
Ja bych to asi ukoncil slovy klasika..... " Pravdu má náčelník (sejr)"
-
Žwejku...asis jako malej Žwejčíček nekoukal na Vinetoua...!!! Kdybys na něj koukal, tak víš, že nikdy nemá pravdu náčelník nýbrž "Rada starších"!!! ;D ;D ;D
Nemá cenu se v tom dál rejpat.... každýmu člověkoj je jasný, že to má bejt mezi ryskama, když je to studený...
Finito, Capito, Benito....Mussoliny.... ;D
-
Hele vy vohnouti ja teda nevim jak vy ale rozdil mezi teplim a studenym stavem je aspon u me 00prd tak to proste nalej cca do pulky do dvou tretin a mas to. a neresil bych to zbytecne nedrazdil godziho
-
já kolikrát čumím co tady probíráte za prkotiny, který by snad každý rozumě uvažujídí člověk měl vědět když už udělal řidičák a koupí si mašinu.
-
To nejsou jen PRKOTINY !!!!!! >:( >:(
To je komunikace mezi náma na dálku !!!!! ;D ;D ;D ;D ;D
Kdybychom byli dědci v hospodě, tak probíráme asi, jaké je venku počasí a to jsou ty PRKOTINY !!!!! :-X :-X
-
Stejne jsem se teda nedovedel, jak to ma bejt! Kazdej ma plno keco todlencto tamlenct, ale houno z toho.
-
;D
Já mám rád plnej žaludek... až po okraj...
-
JO JO, AŽ PO OKRAJ !!!!!! :D ;D :D ;D :D ;D
-
V servisním manuálu na F650 germíni píšou, že z 2,5l motorového oleje máme nalejt 2l, nastartovat a nechat na volnoběh běžet 30sekund, pak dolít zbytek a kontrolovat měrkou (nemá okýnko jako kánoj).
Takže u CC to dělám stejně....
-
No oázka zněla kolik oleje lejete do kanoje? Já osobně žádný moje kanoj jezdí po vodě dost dobře i bez ropných produktů ;D
-
Jo Jo...zlatá Pálava.... ;)