Cagiva Club forum
Moto => Opravy a údržba => Téma založeno: Pavlusha Pátek, 20/03/2009, 10:26
-
Zdravím všechny Cagiváky.Mám na Vás dotaz a potřebuji radu.Motorku mám nachystanou na sezónu a přišel problém.Otáčkoměr nějak zlobí.Po delším stání běží asi 3min. v pohodě a potom začne zlobyt.Při vytočení k 5000 a více otáček se sekaně pohybuje a při povolní plynu na volnoběh ukazuje nulu.Při jízdě drží třeba na 5000 a když uberu drží tam a po chvilce klesne např.na 4000.To vynechávání je pokaždé stejné a za podobných podmínek.
Zkoušel jsem pročistit poljistky (vymontoval) + dráty u regulátoru + svorka pod maskou pro napájení přístrojovky (vše jsem prostříkal sprejem na kontakty) a výsledek žádný.Pořád to samé.Já pořád myslím, že to bude třeba kontak, ale u toho mě nějak nesedí to chování, že to dělá pořád stejné psí kusy.
Myslíte, že to bude někde uvnitř přístrojovky?Pokud ano, tak jak to rozdělat a vyčistit?Pokud je to jinde, tak kde to hledat potom?
Předem dík za odpovědi.
-
Hele nevim, hele...hrubky v pravopisu nechám bejt, ale ten otáčkoměr je nějakej divnej. Pár lidem se to stávalo, ale wono to podle mojeho může bejt tím, že se ti třeba seká náhon, nebo něco takovýho. Tydle xindly nejsou honěný elektricky, což je napykaču. Já bych to zkusil rozebrat, něčím prostříkat, třeba kontaktolem, nebo konkorem či silikonovym olejem a potom to zkusil...
-
(http://)Ten otáčkoměr nemá náhon, je to celé elektronika.Našel jsem fotku zadní části.Ještě jsem to nečistil.Nevím co na mě čeká po otevření té krabičky zezadu otáčkoměru na palubovce (zda tam můžu stříat kontaktol a jestli se dostanu do pajšlu).
Jěště mě napadá místo snímání otáček.To, ale nevím kde je.Myslím si, že to bude někde u magneta (snad) - ale tam polezu v tom posledním případě.
-
Mě to dělalo taky, jednalo je o kontakt v přístrojovce....vyčistit
-
OK. Já rozdělám otáčkoměr a pročistím to.Doufám že ty tři šrouby co jsou vidět na fotce ze zadní části otáčkoměru jsou k rozebrání a né k nějakému seřizování.Jinak dík a já se v týdnu ozvu jak to dopadlo. Doufám, že to bude tam, jinak je to v pr...
-
Tak jsem se včera do toho čistění pustil a měli jste pravdu. Rozebral jsem přístrojovku a vnitřek otáčkoměru. Prostříkal jsem to Kontaktolem a pohoda. Ze začátku fungoval tak, že ukazoval cukaně, a potom si dal říct. Při této práci ,když mě odpadlo sklo tachometru (to sklo jsem už loni lepil - bylo už lepené prvním majitelem) a lepil jsem to dvousložkovým lepidlem k horní obroučce ,jsem využil času při zasychání lepidla a vyčistil jsem i celé přední světlo (čočku a parabolu).Takže jsem spokojenej a mám motorku nachystanou na sezónu (pokud mne zase něco nečekaně nepřekvapí)
-
...hele nečekanost je u tohodle typu motorky to nejlepší...jelikož to je taková D.P.H...tohoto motocyklu... ;D ;D
-
máš pravdu a proto jí mam rád :D
-
jo jo, kdo se nehrabe aspoň jednou měsíčně v motorce, ten nemá Canyona ;D ;D ;D
-
Já si myslím, že na ten otáčkoměr má dost vliv, že parkuji často venku.Působí tak na díly a elektroniku vlhko a pak to jde ...... Během roku prostříkavám pravidelně kontaktolem svorky, ale přístrojovku asi nikdo pravidelně prostříkavat nebude. Ještě k tomu světlu jak jsem čistil.Nečekal jsem ani kolik je tam sviňstva.Z venku to nšlo vůbec poznat.Docela klasické světlo.Po rozebrání jsem utřel parabolu švédskou útěrkou a hrůza.Ten rozdíl byl okem hned znát.Po zasunutí ohnutého drátu s hadrovým ukončením jsem začal čistit čočku a to samé.Pozoroval jsem jak slízá povlak z čočky.Kde se tam ten mrdňajs vzal, nevím.Možná vodní kámen z vlhka a odpaření při svícení.Nyní je světlo jak nové a výsledek je znát i při svícení.
S tím šťourání v Caňourovi máte pravdu.Někdy dávno mě někdo říkal, že nejlepší je vyučit se na své motorce , nebo autu. Je to někdy zábava, pokud se nedělá stejná věc pořád dokola a hlavně když se ušetří kačky na servise (znám dost jiných oblastí kam se dají strčit prachy, než do servisu).
-
v čočce ses nemusel štourat drátem, ta je otázkou 6 šroubků a máš ju venku rozhozenou naa díly ;)
-
No já jsem ty šroubky povolené měl.Rozpůlil jsem to a dostal jsem se k čočce z venkovní strany.Z vnitřní strany jsem to udělal ohlým drátem, protože jsem měl strch, že při dalším dělení světla (parabola a zadní čast) dojde třeba k narušení sedla štelovacího šroubu.Tam to šlo nějak ztuha.
-
nemusíš mít strach, nic nerozšteluješ, měl jsem to rodělaný 4x
-
Stelovani ej nacvakavaci. co se tyce toho bordelu na cocce je to z odirani hlinikoveho pouzdra cocky.bylo yb rozuzmnejsi ten hlinikovej ramecek kuchnout a prilepit cocku an enjaky zarovzdorny silikon.
-
Já měl ten samej problém. Furt jsem laboroval s tim, jakou tam narvat žárovku aby to svítilo aspon o něco líp, než baterka na kole. Paxem tam chtěl něco namontovat a při demontáží světla se přišlo na to, že je to zaprasený od toho prachu. Je to prostě kus šmejdskýho plastu, kterej není dělanej na žár, kterej tam vzniká... Jinak hele...docela bych tě chtěl slyšet při tom čištění čéče... ;D ;D ;D
-
No slyšet mě moc nešlo.Já jsem klidnej člověk dokud nepovolý nervy a potom je výbuch atd. ... Tady u této práce jsem neřádil, protože jsem čekal až mi zaschne lepidlo na výše zmíněném sle přístrojovky, která byla kuchlá.Po sestavení přístrojovky jsem zjistil. že mě docela dost proměřuje tachometr (podle navigačky).Nevím jestli jsem nenasadil jinak rafičku.Tachometr ukazuje při 100km/h --- 120km/h.Akorát při 40km/h je v pohodě.Víte jak na to? Kdybych špatně nasadil rafiku, tak to bude ukazovat asi stále o 20km/h víc, ale ono to do 50km/h jedo normál.Máte pravdu, že je to zapeklitej stroj (ale dobrej).
-
Tachometr promeruje na kazdym stroji. Je to dano legilsativou, tachometr v podstate nesmi ukazat rychlost vyssi, nez je skutecna. Je to dano nejak pri 50km/h nesmi promerovat vice o 15% a pri 130km/h asi o 10%.
Samozrejme zalezi i na sekundarnim prevodu jakej mas, jak mas sjete pneumatiky atd. Je toho vic.
Napr u auta, kdyz daz blbej rozmer pneu, tak se ti to take projevi na tachometru, sice se to zda jako prkotina, ale neco malo se tam projevi.
P.S. Jo a jeste neco, Canyon z mych vlastnich zkusenosti kecal vice, nez je obvykle :-)
-
Tak to já ho mám dost ukecanýho (co se týče rychlosti).Pneu mám na předku tak 3,5cm, ale zdá se mi, že loni tak neproměřoval.Je pravda, že jseh ho nezkoušel s navigací a ta asi nelže.Zajímaví je to, že ukazuje víc a to o dost než bych typoval důvod ojetí přední gumy.Přemýšlím jestli ho mám znovu rozdělat a posunout trošku tu rafičku.Jenže to zase může ukazovat míň při 50km/h, když nyní při této rychlosti je jakš takš.No pekelný stroj.A to je začátek sezóny a do konce moc daleko (snad až v lednu).
-
hele...nevim proč řešit, že to ukazuje o něco víc...aspon to přidá trochu víc koní... ;D ;D ;D
-
No nic.Zatím na to házím bobana.Pokud budu někdy rozdělávat masku tak se na to mrknu.
-
héééééééééééj....gooooood iiiiideeeeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaaa....
-
Konečně jsem využil letos trošku víc světlo při jízdě v noci.A je to 100 a 1 proti tomu jak to přední světlo na Caňourovi svítilo než se vyčistilo.Fak brutus rozdí.Dálkové - strašná změna a tlumené o něco lepší, ale to bude asi furt vo ničem.Tam by to chtělo asi silnější žárovku.