Cagiva Club forum

CAGIVA => Canyon 500/600 => Téma založeno: pavel Čtvrtek, 16/04/2009, 13:59

Název: nedává jiskru
Přispěvatel: pavel Čtvrtek, 16/04/2009, 13:59
Po téměř roce startuju Canyona, a nedává jiskru. Začal jsem měřením cívky, a hned jsem v pasti. Mezi fajfkou a cívkou, kde má být 6 kiloohmů, je 11. Samotná fajfka má 5 kiloohmů. Když ji sundám, a měřím mezi kabelem a cívkou, dává 6.
Má mít fajfka odpor 5kiloohmů? A káblík s cívkou 6?
Další co nechápu je obrázek v manuálu, kde jsou naznačeny vývody primárního vinutí s tím, že mezi nimi má být odpor 0,3ohmu, ale já na cívce žádné vývody primárního vinutí nemám.
Název: Re: nedává jiskru
Přispěvatel: jenda Čtvrtek, 16/04/2009, 14:26
Být tebou dám fajfku a kabel nový, a nebo fajfku bez odporu, v fajfce nebo i v kabelu může bejt přechoďák  ;)
Název: Re: nedává jiskru
Přispěvatel: pavel Čtvrtek, 16/04/2009, 16:43
Tak jsem dal nový kabel i fajfku. Odpor mezi fajfkou a cívkou je pořád 11 kiloohmů.
Navíc nechápu chcípák na pravém řídítku. Měřím průchodnost mezi těmi naletovanými konci drátků, a je to průchozí při obou polohách spínače. Funguje to snad tak, že při zavřeném okruhu to rozepne okruh zapalování?
Název: Re: nedává jiskru
Přispěvatel: riveros Čtvrtek, 16/04/2009, 20:54
cau,,,no hele kazdopadne ten chcipak je v podstate obic přepinac,,,takze v jedny poloze musi bejt pruchozi a v jedny ne,,,jestli je pruchozi v obou polohach tak je v háji,,,ale jestli ho chces promeřit tak je lepsi kdys ho promeříš samostatne protoze kdys je normalne zapojenej tak ti muže přes nakej okruh,,,,přes neco se ti to proste muže vracet do multimetru a vypada to ze je pruchozi v obou polohach
Název: Re: nedává jiskru
Přispěvatel: riveros Čtvrtek, 16/04/2009, 21:00
tak to od toho chcipaku rozpoj,odletuj a skus to nastartit... ;)
Název: Re: nedává jiskru
Přispěvatel: jarda18t Čtvrtek, 16/04/2009, 21:10
Já jsem jednou přijel do garáže, v klidu chcípnul, a druhý den nenastartoval. Nic jsem teda neproměřoval, měl jsem jen zkoušečku na 12V, ale nakonec jsem zjistil, že to dělá konektor, co je na levé straně řízení, resp. když dáš řidítka doprava, tak je nasazený na háčku zprava jakoby schovaný pod tím rohem nádrže - jsou tam dva, dělal mi to kontakt v tom větším. A co se týče zapojení chcípáku, taky jsem to moc nepobral...
Název: Re: nedává jiskru
Přispěvatel: pavel Pátek, 17/04/2009, 09:26
Po bližším prohlédnutí chcípáku je jasné, že v poloze pro běh motoru je otevřený, a v poloze "stop" zavřený, takže funguje opačně než si asi většina z nás myslí. On totiž není jednoduše článkem v okruhu zapalování, nýbrž dává signál do CDI. Jeden drátek je plus, a druhý jde rovnou do řídicí jednotky.
Nevíte o existenci nějakého návodu na proměřování elektriky? Já nevím, jak mám postupovat při hledání problému se zapalováním. Svíčka je dobrá, kábel taky, fajfka taky, cívka má odpor 6 kiloohmů, od ní k CDI vypadá drátek v pořádku, a co dál?
Dal jsem jeden prst na přívod k cívce, druhý na kostru, startuju, a žádné vzrůšo, takže problém je buď v CDI nebo před ní.
Název: Re: nedává jiskru
Přispěvatel: godzi Pátek, 17/04/2009, 09:52
hele, napadlo někoho mrknout se na pojistky???  ;) ;) ;)
Název: Re: nedává jiskru
Přispěvatel: pavel Pátek, 17/04/2009, 10:03
Na tom už jsem taky jednou ztroskotal, ale jsem již poučen. Pojistky byly tentokrát to první.
Název: Re: nedává jiskru
Přispěvatel: pavelST2 Pátek, 17/04/2009, 23:17
Ahoj, prověřil bych, jestli do té zapalovací cívky jdou pulzy. Multimetr by na to měl stačit. Může být špatný i čidlo na klikovce. Nejlepší by bylo sehnat někoho se stejnou motorkou a postupně zkoušet s jeho komponentama zapalování. ( čidlo, cívku a na konec i CDI )
Název: Re: nedává jiskru
Přispěvatel: pavel Sobota, 18/04/2009, 11:10
Tak impulsy do cívky nejdou. Držím na tom konektoru od CDI plusový kontakt multimetru, mínusový na mínusu baterky, startuju, a mulťák nic.
Dívám se že CDI je přímo spojeno s chcípákem (vstup), otáčkoměrem (výstup), cívkou (výstup), alternátorem, a nepřímo s mínusem baterky.
Napětí mezi otáčkoměrem a CDI mi ukazuje 6,5V. To je zvláštní, protože bych nikde nečekal nic jiného než 12V.
Současnému problému předcházelo nejen dlouhé stání, ale taky výměna volnoběžky, takže další podezřelý je alternátor.
V CDI se nevyznám, ale předpokládám, že je napájeno přímo z alternátoru, čili jedná se o AC CDI, a dále potřebuje informaci o otáčkách, a ta jde asi taky z alternátoru. Tedy je tam asi na víku nějaký snímač. Mezi CDI a alternátorem jsou tři vodiče, to tedy asi budou tři fáze a vstup ze snímače.
Jo, a to všechno mi říká, že od CDI po svíčku musím měřit AC, nikoli DC.
Dedukuju správně?
Název: Re: nedává jiskru
Přispěvatel: pavelST2 Sobota, 18/04/2009, 22:04
Trochu to pleteš dohromady. Z alternátoru jdou tři fáze do usměrňovače a regulátoru napětí. Zapalování má stejnosměrný napájení. Při startu ti altík nic nedává, zapalko jede na baterku. Zkusil bych proměřit, jestli jde po zapnutí zapalování do CDI napájení. Může být bota i ve spínačce. V manuálu by mělo být schema zapojení.
Název: Re: nedává jiskru
Přispěvatel: pavel Neděle, 19/04/2009, 10:28
Tak jo. Z altíku jdou tři fáze do regulátoru, a ten dobíjí baterku. Ale podle schématu jdou z altíku další čtyři vodiče PŘÍMO do CDI, a krom otáčkoměru do CDI nejde žádný živý drát. Prostě jsem žádné napájení CDI stejnosměrným proudem ve schématu nenašel. K rozřezávání trubiček a stopování vodičů jsem se zatím neuchýlil.
Na přiloženém schématu je vidět spojení CDI s altíkem, vodič 66 je od chcípáku, 87 je otáčkoměr, 11B je mínus a 120 je cívka. Žádné napájení.
Název: Re: nedává jiskru
Přispěvatel: riveros Neděle, 19/04/2009, 11:16
hele tak podle me je napajeni do cdi kabel cislo 66,,,na tom chcipaku je totiz od konektoru 66 odbocka s kabelel 66a  ,a de na spinaci skřinku,,,tak to skus zmerit na tom konektoru ,jestli tam při zaplim klicku de stava ;)
Název: Re: nedává jiskru
Přispěvatel: pavel Neděle, 19/04/2009, 17:46
Ten chcípák je ale NO, takže přes něj napájení jít nemůže.
Odvez jsem to k jednomu chlapíkovi co se vyzná, a ten mi řek že CDI je v pr..., a že si teda můžu pořídit to neorigo od Ignitechu, ale rozdíl je právě v tom, že to potřebuje napájení z baterky, zatímco to origo fakt z baterky napájené není.
Název: Re: nedává jiskru
Přispěvatel: riveros Neděle, 19/04/2009, 19:26
no hele ja se nechci hadat ale stejne si myslim ze to cdi je napajeny tim kabelem 66....a kolik to novy cdi stoji?
Název: Re: nedává jiskru
Přispěvatel: pavel Neděle, 19/04/2009, 19:54
Od Ignitechu prý 3500Kč. Originál vůbec nevím, a nechci vědět.
Kdyby to napájení šlo přes chcípák, tak by musel být NC. On podle všeho, co jsem viděl, nefunguje tak, že přeruší napájení CDI, ale tak, že do CDI pošle signál, aby přestalo zapalovat.
Název: Re: nedává jiskru
Přispěvatel: roko31 Sobota, 31/07/2010, 12:55
Ahoj,
jsem úplně ve stejné situaci. Bylo to CDI ?
Název: Re: nedává jiskru
Přispěvatel: BARI Úterý, 10/08/2010, 08:28
Pokud si nejsi jistý hod to do servisu,proměří ti to a třeba to bude ůplně něco jiného.Nevím odkud jsi,ale CDI se dá repasovat nebo opravit.
Já sem měl problémy s elektrikou,hodil sem to jednomu borcovi a druhý den sem lítal zas.