Cagiva Club forum
Moto => Opravy a údržba => Téma založeno: Pavlusha Neděle, 12/07/2009, 23:02
-
Zdarec. Někde jsem tady na Cagiva clubu četl, že Canyon se opravuje pravidelně během sezóny. Nějak tomu začínám věřit. Z ničeho nic mám takovou divnou závadu. Při snaze nastartovat studený motor, dochází k tomu, že startér točí pomaleji než dřív a špatně to chytá.Jakmile chytne tak se chová docela dobře a má pravidelný chod.
Po nastartování (asi po pěti a více otočení motoru) a následném ohřátí motoru (např.1 mim. chodu na volnoběh při použití sytiče) to zdechnu. Na další pokus startování už točí startér motorem v pohodě.
Baterkou to jistě není.Tu jsem dobíjel a nevyřešilo se nic. Zkusil jsem tam dát jinou a bylo to to samé.Nakonec přes startovací kabely z auta a repete. Elektrice moc nerorumím, ale myslím si, že to bude někde tam.
Pokud jste se někdo s něčím takovým setkali a nebo vás něco kloudnýho napadá , tak mi napište. Dík
-
Delalo mi to neco podobneho, ze jsem se divil, ze to neutoci ani baterka z auta tak se zmeril pokles
napeti na baterce pri startovani a hele, bylo tam necelych 5V. Zkontroloval jsem spinaci civku
starteru pod sedlem byla v pohode a tak jsem vyhodil starter. Po promereni odporu jsem objevil
zkrat na desce s uhliky, kde mi probijel jeden z tech dvou vuci kostre izolovanych voditek
uhliku proti kostre. Nechapal jsem proc. Omyl jsem ten mastny bordel co tam vsude byl a bylo po zkratu.
Ten prach s olejem byl vodivy.
-
Přesně tak, problém hledej u komutátoru ve startéru. Jedna možnost (ta lepší)) je že tam máš bordel mezi uhlíky a druhá (ta horší) že to budeš muset vyndat, rozebrat startér a nechat opravit rotor. Ta užší část která se točí mezi uhlíky, nesmí být moc omletá, nesmí být sešmajdaná k jedné straně a musí mezi jednotlivými póly být dostatečně hluboké drážky (alespoň 1 mm). V opačném případě je možnost to nechat stočit na soustruhu a znovu nadrážkovat. Pokud je tam dost materiálu.... ???
-
Dnes se na to mrknu.Potřebuji Canyona na víkend a dalších čtrnáct dní na ježdění o dovolené. Doufám, že to bude jen špinavé a po vyčištění pojede.Po mém zákroku se ozvu jak to dopadlo.Jinak moc dík.Vůbec jsem netušil kde to hledat
-
Čau. Tak jsem se do toho pustil. Při pohledu na přidělání startéru jsem si říkal, že to bude sranda ho jen vyjmout a navíc ještě čistit. Při přitažení šroubu s kontaktem nahoře, jsem si říkal, že tohle je poslední možný pokus o zlepšení před samotnou demontáží. Ono to pomohlo. Nyní točí docela normálně. Zatím ho nechám.
Navíc mě trápí sytič. Bez něj to chytne, ale hned zdechne. Po zatažení naplno i napůl se v těchto vedrech přechcává.Chytá tak na dvoumilimetrové zatažení páčky.Loni to nedělal. No uvidím, ale moc nadšenej nejsu.
-
Vyčistil jsem uhlíky a pohoda.Dva ze čtyř vysely a nebyli ve styku s rotorem.Prostříkal jsem to kontaktolem a promazal ložiska.Po pročištění moc goood.Točí jak divej.Ješrtě jsem vyčistil karbec super.