Cagiva Club forum
CAGIVA => Canyon 500/600 => Téma založeno: Pavlusha Neděle, 22/11/2009, 21:10
-
Zdarec.Měl jsem rozhozenej startér a myslm i,že během příštího roku budu měnit uhlíky.Dva byli zaseklé a ty dva další se dost opotřebily.Dají se ty uhlíky sehnat a kolik to tak bude koštovat z peněženky? Dá se tam použít i uhlíky z něčeho jiného? Někdo tady na fóru psal o tom, že tam užil uhlíky z Nisanu Pajero a jede to.Prý vyjdou daleko levněji než origo od Cagivy.Jde o to aby to fungovalo.Co si o tom myslíte?
-
Myslím, že tam jdou i ze škody... ale nevím to jistě, měnili mi je v servisu.
-
Ty škodovácké ti tam dali v tom servisu?Nepamatuješ si kolik to tak vyšlo?Ty uhlíky tam bude potřeba naletovat asi stříbrem,nebo mosazí a to já doma nezmáknu.Nemám na to vercajk.Ty škodovácké,nebo na nisana bych jim dopředu nachystal (zbriöusil).
Zatím mě to tak moc netrápí.Po čištění a uvolnění dvou uhlíků jsem zjistil,že dva mám na hraně životnosti.Takže v nadcházející sezóně mě to potká.
-
Tak uhlíky mě taky asi čekají. Hlavně je třeba zjistit složení. Budu se muset obrátit na pana Polívku z Lozy nebo na pana Riedla z Plzně. Ten přímo startéry z motorek opravuje. Kontakt na něj je 606 789 677. Je třeba se s ním jen domluvit. Značkové servisy neví kolik by si řekli.
-
Stálo to minimum.....
-
Volal jsem do cagivy Česká u Brna.Origo ulíky za 1200 Kč i s plechem co tvoří celý komplet kolem komutátoru..Prakticky se tam budou letovatjen kostřící uhlíky k obalu tělu startéru.
-
Tak mám vyměněny uhlíky.Ve firmě Baes v Brně - provozovna vedle M paláce na ul.Heršpická tel.543248457 a 777648457. Uhlíky mě vyměnili za 800Kč i s prací.Byly tam použity BSX75 4ks.,které se zbrušovaly.Po výměně startér jede jako nový.Jsu s nima (Baes) nadmíru spokojen.
Jinde mi řekli,že je špatný rotor a že mám koupit nový startér (Cagiva Česká 9800Kč - dodací lhůta od měsíce výš).
---V příloze foto komutátoru a čtyř uhlíků.(pokud se chcete podívat na rotor,tak vycvakejte pérka uhlíků a ty vytáhněte ,potom vyndejte plechový kryt co drží uhlíky kompletně ven a jste o ritoru)
---V další příloze účet za přepájení uhlíků.
-
Uhlíky jsem si "doladil" už nevím přesně z čeho a naletoval a startér jel taky opravdu jako nový !!! Kdo má jakýkoliv problém s roztočením motoru, doporučuji zkontrolovat uhlíky a popř. je vyměnit ! ??? Měl jsem je už hodně sjeté a seklé !!! ::)
-
zdravím, mohi se zeptat jaké uhlíky tam přijdou, buď typ nebo rozměr podle čeho bych je mohl sehnat?Děkuji za odpověď na stepan.daniel@gmail.com
-
Originál tipuju koupíš jen někde v moto-robert, nebo v jiném cagiva servisu. Nejlevnější to nejspíš nebude a možná ti prodaj jen celý věneček.
Jak psal Pavlusha výše, dali mu tam po úpravě Bosch BSX75. Já jsem měnil nedávno jeden a šoupnul jsem tam uhlík z Favorita či Felicie, teď už nevím. Každopádně úpravě se asi nevyhneš. Ale je to uhlík, takže to je upravené raz dva.
Třeba tady na Vltavě je výběr slušný a nějaký ten Bosch z nabídky by byl asi lepší než ten Škodováckej.
http://www.vltava2000.cz/autoelektrika/default.asp?strName=&lngDepartmentID=62&lngPage=1&strCreatorName=&lngOrderingItemID=1&curPriceFrom=&curPriceTo= (http://www.vltava2000.cz/autoelektrika/default.asp?strName=&lngDepartmentID=62&lngPage=1&strCreatorName=&lngOrderingItemID=1&curPriceFrom=&curPriceTo=)
-
zdárek, je to sice už dávno, ale taky se mě todle stalo. Borec ze servisu (Cagiva atd.) mě řek, že mě tam sice může dát nějaký origoš, ale že je to prej stejnej xindl co tam byl a že ty z Fáčka či Fildy jsou skoro na furt. Takže je tam dal a byl klid.
Dělal mě to borec ze Solnice (taková prdel u ještě větší prdele Rychnov n/K). odkaz je hýr : http://www.motor007.cz/motor-007/--guzzi--/ (http://www.motor007.cz/motor-007/--guzzi--/)
-
Uhlíky jsem si "doladil" už nevím přesně z čeho a naletoval a startér jel taky opravdu jako nový !!! Kdo má jakýkoliv problém s roztočením motoru, doporučuji zkontrolovat uhlíky a popř. je vyměnit ! ??? Měl jsem je už hodně sjeté a seklé !!! ::)
V té příloze na fóru je ten tip uhlíků.Byl to typ užívanej myslím do nějakého Micubishi.Jde tam spíš o rozměr,než o tvrdost.Origo se prodávaj jen jako celek s tím plechel.Borec co mě to přeletovával to lepil klasicky cínem a tvrdil,že už před tím to tak bylo a bez problémů to při velkém odběru fungovalo.Myslím,že ze Škodovky by tam šli taky a bylo by to levnější.Dneska už bych to řešil asi sám doma.Jinak se to letuje myslím mědí svářečkou.Udělal by to i nějakej týpek co vaří měď trubky topení.Uliky se musí akorát zabrousi na správnej rozměr.Tyto uhlíky v opravně byly taky zabrušovány (v účtu).
-
Rozměr origo uhlíků je 5,5 * 8 * délku nevím přesně a určitě je to rozdíl, jestli nějaké "obyčejné" nebo přímo určené do startéru (jsou trohu těžší a mají v sobě určité % mědi), které mají jiné složení a podle mě i lepší vodivost, kvůli vysokému proudu při startování.
A stačí to trafopájkou zacínovat ale pořádně, ať to má 100% vodivost a žádný odpor !!! :o
Ve vnitř ve stratéru je takový T-kus na kterém jsou + vodiče a vodiče hrubé měděné ze statoru, které jsou taky "jen" na cínu a to z výroby.