Cagiva Club forum
CAGIVA => Canyon 500/600 => Téma založeno: Boris Pondělí, 25/04/2005, 08:05
-
Ahoj borci,
v?era se mi párkrát stalo, že se mi za?alo ozývat divný chrast?ní z motoru.
P?i jízd? na 5ku, kolem 100kmh p?i p?idání plynu, jasný kovový zvuky, jako kdyby n?co p?eskakovalo...
P?i ubrání plynu to okamžit? zmizí, p?i pod?azení bez zvuk?. Pak se mi to zopakovalo ješt? párkrát. Canyon normáln? jezdí, vše jinak OK.
Nevíte co by to mohlo být???
Díky
BB
-
Zdarec boris! Já mám Canyona z 96 a d?lá m? to upln? to samí jak tady popisuješ. Doufám že s tím má n?kdo n?jaké zkušenosti a bude v?d?t co to je
-
Kolik máš najeto? M? to za?alo chrastit skoro podobn?, a pak se m? asi po 500 km roztrhla klec, tak ojni?ním ložisku.
-
jám mám najeto 12000, to si myslím je dost málo na to aby se roztrhla ojni?ní klec
-
Já mám 26 000 km :-( bojím bojím... sakra.. ale podobnej zvuk jsem poprvn? slyšel asi p?ed rokem, ale myslel jsem, že mi klepe motor, když jsem jel ve dvou a p?i mí? než 3000rpm..
-
Hojte chlapi, m? to d?lá to samé a n?kde jsem narazil na ?lánek, kde to popisují, jako b?žnou mouchu na t?chto motocyklech... Prý to souvisí s ?et?zem ?i co... pohledám ten ?lánek a hodím sem odkaz...
-
Mám asi podobnou zkušenost, je to jen na 5-ku p?i rychlosti nad 100 a m? to zní jako by kamínky narazily na chladi? - takové zachrast?ní. Za?alo m? to d?lat až te? co mi m?nili ?et?zovku (originální za IRIS), ale protože mám novej i rozvo?ák a dívali se i na lamely spojky - tak jsem myslel, že by to mohlo být v tom a že se to za chvíli zab?há.
-
m? to p?ipadá, jako by p?eskakoval automatickej napínák rozvo?áku.... ale musím se podívat do manuálu jak vlastn? vypadá, jestli v?bec m?že p?eskakovat :-(
Prost? m? ten rachot znervoz?uje. A taky mi leze na nervy pé?e o ?et?z, zjistil jsem v ned?li, že jsem na jednom míst? "z rubové strany" tedy od výpletu kola, nenamazal... a je rezavej, fuuuj ostuda, nejrad?ji bych se nevid?l....
-
Napínák to m?že d?lat a je lehce p?ístupný, t?i šroubky a máš to venku. M? tohle d?lal normální vytahaný ?et?z, nebo taky moc naplý, ale to by cht?lo zažít a slyšet, takhle na dálku to nejde srovnat
-
Já m?l Ca?ona novýho, a chrastí mi to od za?átku. Taky m? to znervoz?uje, ale myslím, že to je prost? tím, že ten motor není chlazený a tedy obalený-utlumený vodou. Prost? vzduchá?e chrast?j. Vodník asi taky, ale není to slyšet. Já to slyším po?ád, ale jen když jedu bez helmy. Zkuste si to a budete koukat na ten rachot.
-
. A taky mi leze na nervy pé?e o ?et?z, zjistil jsem v ned?li, že jsem na jednom míst? "z rubové strany" tedy od výpletu kola, nenamazal... a je rezavej, fuuuj ostuda, nejrad?ji bych se nevid?l....
Já to po?ád ?íkám! Jedin? dát spojku a ?et?z vyva?ovat. Nešáhneš pak na n?j 1500 km. Vyzkoušeno.
-
Rachot motoru slyším, Canyon je takovej jadrnej, ale to o ?em mluvím jsou kovový rány, který se objeví pod plynem, když plyn zav?u, okamžité zmízí, navíc se ozvou dv? nebo t?i a pak nic....
-
No jak píšeš, pár ran, pustíš plyn a nic, tohle mi d?lal starý ?et?z, po vým?n? už je klid, já vím, ono se to nezdá, že by to d?lal vytahaný ?et?z, ale v mém p?ípad? na to mám i d?kazy. On se prost? v ur?ité rychlosti rozkmitel do boku a r?zn? narážel, m?j jsem stopy i na pneu, takové ?márance od maziva
-
kupte špunty do uší.-)
-
?au Borisi, rád T? ?tu :-), i když Ti nezávidím tv?j bouchací problém. Já bych ti jako ?lov?k z branže (30 let v autoopravárenství) poradil následující. To co popisuješ m?že být samoz?ejm? záležitost klikového mechanismu, pístu, ventil? a rozvodu stejn? dob?e tak jako pístního ?epu, vyvažovacího h?ídele atd. Pokud by byl problém v n??em výše uvedeným, musel by se zvuk zákonit? projevit i p?i stojícím motocyklu zhruba ve stejné oblasti otá?ek co je slyšet za jízdy. To proto, že všechny výše uvedené záležitosti nemají souvislost s tím, jaký vyvíjí klikový mechanismus kroutící moment, ale s tím, jaká je st?ední pístová rychlost nebo její zrychlení. Zkrátka, pokud klepe n?co z výše uvedeného, tak to klepe a? motorka jede nebo stojí. Podstatné jsou otá?ky nebo chceš li st?ední pístová rychlost. Zkus tedy poslouchat p?i akceleraci motoru stojící mašiny. Jiné je to p?i závad? na spojkovém mechanismu nebo p?evodovce. tam to má p?ímou souvislost s pohybem stroje. Suma sumárum, já bych se p?iklán?l k diagnoze Rookieho, tedy axiálnímu posunu ?et?zu p?i axceleraci a jeho kolizi s karterem. ?au B?e?a. PS: už se t?ším na trika. Mimochodem, bude letos Bro?ák, nebo kde se kone?n? sejdeme??
-
Problém skute?n? jen p?i jízd? a dá se ?íct výhradn? na p?tku, ?et?z má najeto 26000 tak už asi má nárok na odchod... to je dobrá zpráva :-) že to není nic horšího!
Trika mám te? je p?ebírám abych informoval každýho kdo si objednal.
-
Proboha...
Ty przníš mrtvolu!!! 26000 na ?et?z? Já ho m?l po smrti p?i 8000 a tento má najeto dalších 8000 a je taky po n?m. To jsi to musel t?ch 20000 tla?it ne? To musí bít ?et?zem-jasn?...
-
Co to máte za stroje? m? origoš ?et?z odešel až po 33 tis. . Známej na Kaw? ER-5 má na ní napsána - ?et?z m?nit po 10 až 40 tis. podle stavu, a ta jeho mašinka má o 10 koní víc.
-
Kupoval jsem Canyona z druhý ruky a p?edchozí majitel se s ním asi mazlil, pneu 23 000km, ?et?z 26000, prost? se o mašinu výborn? staral a málo tahal za plyn :-)
BB
-
No m? ty pneu a ?et?z vychází stejn? jako Borisovi, to bouchání jsem registroval tak kolem 24000km, proto jsem ho vym?nil, na napínáku jsem m?l ješt? místo, ale to bouchání m? štvalo. Ta životnost je fakt v?cí stylu jízdy a údržby. Taky ty pneu by sed?li, m?nil jsem je taky v 24000. Ale není opravdu problém m?nit oboje každých 5000 km:)
-
No tak já to koupil nový, a v manuálu mám životnost práv? t?ch 8000 km. a opravdu to vydrželo p?esn? tolik. Odešly ale spíše kola. Nyní mám obé z druhovýroby a zdá se , že to vydrží o kousek více, asi 10000.
Gumy životnost 6-8 tis-najeto 16000.
-
gumy pirelky origos slezly docela rychle ale je to tim ze spis cestuju a masina je vecne nalozena a taky tim ze obcas brzdim o sto sest.Retezovka mi vydrzela taky dost ale kolik to uz nevim mam tam ted teprv druhou.A musim rict ze s didem jsem spokojenej s mitasama taky.Jinak brodak se kona ale je to nejak kolem 16 kvetna coz nemuzu jet jelikoz se musim uz konecne zacit ucit.
-
No me retezovky vydrzi prumerne 10tis km. Pneumatiky nejak nesleduju. Jinak Brodak se kona 27-29.05.2005.
-
Jsem prvni majitel: puvodni Pirelky mi vydrzeli 11tis, pak jsem nazul Heidenau na predek a na zadek Dunlop Trailmax, slezly 19500km (cili 8500km), od te doby mam Metzeler Tourance a zatim najeto jen 21500km (2tis km), jeste zatim neni poznat jak lezou dolu, ale kdyz ze radne zahrejou, drzej jak prilepeny i v max naklonu :-)
Prvni retezovka byla vymenena v 11tis a od te doby nemenena. Ma najeto 10500km a zatim v pohode, jen retez obcas zatuhne, ikdyz mazu kazdych 500km. Musi se obcas prostriknout WD-ckem. Mazivo na retez pouzivam Castrol a max spokojenost, jak vydzr maziva na vzdalenost, tak v desti.
Jooo dik za info o datumu Brodaku. Toz hodne stastnejch km. Choze
-
Tak chrast?ní se mi taky te? objevilo, mám najeto 25500km, ?et?zovka má najeto 14500km, jsem jen v p?lce napínání, chrast?ní je jakoby v motoru jen p?i jízd? na 5. kolem 100km/h Tak snad to bude jen ten ?et?z.
-
?est chlapi, tak tenhle problém u m? ustal napnutím ?et?zu a zatím se nevrátil, a to mám na ?et?zu 21t. a už prosí o vým?nu, p?edchozí majitel se s ním teda rozhodn? nemazlil....
-
No práv?, já ?et?z napnul, ujel zhruba 150km a d?lalo to celou dobu, objevovalo je to i ob?as, když jsem byl v Rakousku cestou zp?t (cesta zp?t m?la 650km). Te? je v servisu, tak si s tím n?jak poradí :)
-
Tak se jednalo o ztuhlý ?et?z, byl rozhejbán a vy?ist?n. Má za sebou 15tis. km, tak p?jde na podzim do kytek. Nejsem sice ješt? na konci napínání (jsem tak v p?lce), ale už je nerovnom?rn? vytahaný.
-
ja mam 14 000, canyon r.96, robi mi to to iste. retaz mam novu.
zvuk sa objavuje obcas a to pri jazde na 5ke, nezavisle od akceleracie.
ukludnilo ma ze to bude obvykla mucha :-) ak sa s tym da zit s tym ze to nebude poskodzovat nejake vnutorne casti motora tak je mi to vcelku jedno.
-
Zkus ?et?z rozhýbat a prost?íknout WD 40, m?lo by se to zlepšit
-
?et?z se ob?as pon?kud nelogicky prohne sm?rem nahoru a škrtne si o výfukové koleno!
-
m? to d?lalo taky, a spravilo to napnutí ?et?zu...
-
Pánové kulový, od?ený koleno je z toho, že to má m?kké pérování a vysoké zdvihy, sta?í p?itvrdit zadní centrál....
-
Pánové kulový, od?ený koleno je z toho, že to má m?kké pérování a vysoké zdvihy, sta?í p?itvrdit zadní centrál....
Prd!!! M?l jsem ho z továrny nadoraz na tvrdo!
-
Mno ono kdyz je treba rozeta trosku smajdava, tak pak lita retez i do stran. No a kdyz se to nekde zkoupne, tak je skrabanec hned hotovy. Me to delalo i na ramu. Podivejte se tam, mozna to tam mate taky odreny.
-
Taloš je kokot a chlastal a žral suši, když ten výfuk kreslil a zadával do výroby, d?lá to všem.
Pe?a
Pánové kulový, od?ený koleno je z toho, že to má m?kké pérování a vysoké zdvihy, sta?í p?itvrdit zadní centrál....
Prd!!! M?l jsem ho z továrny nadoraz na tvrdo!
-
M? ne! Já jsem si ho totiž trošku p?etvaroval a je pokoj.
-
Taky mi to n?jak zachrochtá, když ?adím z 1 na 2, asi to bude tím voln?jším ?et?zem. Sice enduro, by prý m?lo mít trošku vol?ejší ?et?z, kv?li zdvih?m pérování. Tak nevím dopnout nebo NE ?javascript:insert_text(':mad:', '');
:mad: