Cagiva Club forum

CAGIVA => Canyon 500/600 => Téma založeno: Choze Středa, 22/06/2005, 11:17

Název: Chudá sm?s
Přispěvatel: Choze Středa, 22/06/2005, 11:17
to sejrac: Hele Sejre, d?lalo vám velkej problém vyjet v Rakousku ty kopce, nebo jen Špa?asovi, že m?l chudou sm?s? Asi to nebude vada každýho canyona, že? Nebo že by jo? Dík za odpov?? Choze
Název: Chudá sm?s
Přispěvatel: spatas Středa, 22/06/2005, 11:34
cus sice to bylo adresovany pavloj ale odpovim ja :ja mam 500 rv 2000 a proste me to zlobilo ale jen nahore dole to jelo ale je to o hudu kdyz klopis zatacku od plynem a najednou ti to chcipne,docela se ti to kousne,pavel ma 600 a jel si jak kral jen aby me utesil tak delal ze mu to de?la taky-takovej je to kamos:-)
Název: Chudá sm?s
Přispěvatel: Guest Středa, 22/06/2005, 12:11
Ahoj Kluci, nechci se Vám do toho montovat, ale probém bude asi n?kde jinde. Ve vyšších polohách je ve vzduchu nižší objem kyslíku a je i jiný atmosferický tlak. Sací podtlak v difuzéru karburátoru je však díky kubatu?e válce konstantní. Tyto skute?nosti mají za d?sledek, že p?i konstatním podtlaku a kubatu?e se do spalovacího prostoru dostane "?idší" vzduch. ?idší vzduch znamená mén? vzduchu. Obsah nasátého vzduchu je tedy menší. Tím se stává, že sm?s není chudá ale naopak bohatá, nebo ješt? lépe ?e?eno - není optimální. U aut se to ?eší p?epl?ováním, tedy turbem nebo kompresorem. Množství paliva lze konstruk?n? ovlivnit (u vs?ikování delší dobou vst?iku u karburátor? nap?íklad v?tší zm?nou otryskování) Množství vzduchu pro sm?s  jak jsem uvedl konstatní a odpovídá vícemén? kubatu?e. Proto se nap?íklad um?le zv?tšuje množství tohoto vzduchu pot?ebného pro optimální sm?s. Nap?íklad u systému vst?ikování ?ídící jednotka reaguje na atmosferický tlak pomocí signálu z MAF senzoru a upravuje dobu vst?iku. Karburátorové motory tuto možnost nemají. Proto obecn? jejich výkon s nižším atmosferickým tlakem klesá. Nem?lo by ale dojít k úplnému vysazení motoru, tam bych vid?l n?jaký jiný d?vod v p?ípad? Sejra?oj mašiny. B?e?a
Název: Chudá sm?s
Přispěvatel: spatas Středa, 22/06/2005, 12:26
to bylo v pripade my masiny a bylo to prave tou smesi sjeli sme niz a bylo to v poho:-)
Název: Chudá sm?s
Přispěvatel: Guest Středa, 22/06/2005, 13:37
Aha, tak to byl tv?j krasavec. Nicmén? platí to co jsem napsal. Jde o bohatou nikoli chudou sm?s (moc benzínu málo vzduchu = bohatá sm?s) M?že to zap?í?init t?eba nižší pr?chodnost vzduchového filtru nebo jiné základní nastavení bohatosti (v základu nastaveno na p?íliž bohatou sm?s - p?íiš uzav?ený vzdušník - na karbecu šteluješ základní postavení šoupátka, t.j. volnob?h a bohatost št?luješ škrcením vzdušníku. Obvykle se šroubek bohatosti = vzdušníku nastavuje na základní polohu 1,5 otá?ky od polohy voln? dotaženo. Pak se nastaví volnob?h na poloze šoupátka. Po té se šroubkem bohatosti = vzdušníku otáší zp?t až do doby, kdy ješt? volnob?žné otá?ky stoupají. V okamžiku kdy p?estanou stoupat se šroubek vrátí o 1/4 zp?t a to je ta správná poloha. Alespo? tato zásada platí obecn? u karburátor? shodného nebo podobného ?ešení. Myslím, že u ka?onoj to nebude jinak. Zkusím ale proštudovat dílenskou p?íru?ku. Kdyby tomu bylo jinak, tak odvolám co jsem odvolal. Snad m? neupálíte jako Husa :-))?au B?e?a
Název: Chudá sm?s
Přispěvatel: godzi Středa, 22/06/2005, 17:47
hm, tak doufám,že to bude u fazera v poho. Je to ?tyrválec, a tak má menšín spalovací prostor pro jeden válec. A taky má el. ?ízenej karb. takže to je taková polost?íka?ka, tak uvidime.
Název: Chudá sm?s
Přispěvatel: Choze Čtvrtek, 23/06/2005, 15:44
Když to Pavlovi jelo, tak to bylo tedy asi tím, že m?l Spatas špatn? se?ízenej karbec. Já ho nechal vy?isti p?ed 3tis. km. ?ili i se?ídít (vše v d?v?ryhodném servisu). Tak snad to bude v poho. Díky za vysv?tlení chlapi.