Cagiva Club forum
CAGIVA => Canyon 500/600 => Téma založeno: Kadeci Středa, 13/08/2003, 06:46
-
Pot?eboval bych od n?koho co nejd?ív radu. V pátek bych si m?l koupit ojetého canyona 500, rok výroby 99 a má najeto 16 000 km. Je koupenej v ?R a má ho u? 2 majitele, ten 2 na nom najel asi 3000 km a ?ikal ?e p?ed tím d?lal komlpetní úd?bu. Chce za n?j 70000,- co? mi p?ijde celkem rozumná cena. Jestli by jste n?kdo poradil na co si mám dát p?i koupi pozor a na co se mám podívat. D?kuju moc. Kád?cí.
-
Ahoj, co si prohlídnout dob?e popisuje Albi na www.fotobiker.cz, (http://www.fotobiker.cz,) v informacích - kecálek radí.Není to sice pro canyona, ale aspo? n?co.
Podle m? je 70000,- za 99 s t?ma km podez?ele nízká cena.Za tuhle cenu jsou v inzerátech r.v. 96,97
Zdar a nenalítni
Hajnej
-
Ahoj. Mo?ná ?e odpovídám pozd?, ale zkus si prostodovat www.volny.cz/jarra (http://www.volny.cz/jarra) odkaz v?n? benzínu. Jinak zásadn? odchází startér nebo jeho volnob??ka, koukni se na polámání lamel u chladi?e, rády praskají bo?ní plasty, p?eje? prsty zadní brzdovou hadi?ku ve sm?ru od brzdy - v míst?, kde je stupa?ka resp. nad ní nádobka kapaliny se ráda p?e?ízne o svorku u nádobky. Zkus sáhnout na palivový kohout (jsou dva) aby neprolínal benzín - ut?snit to je v?da. Jinak hodn? ?t?stí - Canyony nemají a? tak dobrou pov?st a cena 70 tis je celkem dobrá a není a? tak nenormální (viz nap?. www.innomotor.cz (http://www.innomotor.cz) .
-
Roebuck, tak uz to bylo pozde, ale stejne dik, uz mi stoji v garazi a zatim se jevi v dobrem stavu, sice je dost odrena, ale to neni zadny problem,spis bych chtel poradne skontrolovat ten starter, ale poradne ani nevim jak se k nemu dostanu, je to nekde popsany... jak na nej..
-
Popsaný to zatím asi nikde není a pokud to funguje, tak to rad?ji nekontroluj. Jinak u tohoto typu lze jako normální akceptovat, ?e po startu to s jakýmsi rachocením dobíhá (to jiný mota ned?laj) a n?kdy to p?i chcípnutí dá zvlá?tní ránu. Sám o sob? jsem startér rozd?laný m?l a na n?m asi ani nic poznat pokud funguje nejde. Pokud zkratuje - tak se Ti bude vybíjet baterie a bude to vypadat, jako ?e je ?patná ta baterie. Trochu hor?í je mo?nost roztr?ení volnob??ky startéru (ta je v dolní ?ásti motoru) - údajn? ji ale zp?sobuje a? porucha ojni?ního lo?iska, které p?enese ?ást zát??e na volnob??ku a ta to chvíli vydr?í (i n?kolik tis.km) a pak se na to vyka?le.
Nejlep?í rada je pustit to z hlavy a v??it, ?e t? nic takovýho nepotká. Jinak je Canyon docela fajn motorka - lehká, ovladatelná, atraktivní, má p?knej zvuk a na b??ný je?d?ní bohat? sta?í. Já mám najeto 26 tis. a zatím jsem spokojenej.
Upozor?uji je?t? na jednu v?c - Canyon má rád mén? napnutý ?et?z - tj. jako enduro. Pokud ho napne? tak, ?e bude jen mírn? volnej- hrozí jeho p?etr?ení. Ozývá se to pak takovým zvlá?tním ?ustivým zvukem jako by blokovalo p?ední kolo (nezam??ovat s b??ným ?umem od brzdy - je to hlasit?j?í) a ?et?z se dost zah?ívá.
-
Dik moc za radu, sice sem na nem najel teprve 300km ale ovlada se skvele a padnul mi i do ruky, pred tim jsem mel aprili tuareg 350 a ta tolik nesedela, jediny co bych mu vytknul ze je docela tvrdej na horsich cestach, alspon se mi tak jevim ze ma tvrde perovani.Jedna rana se mi vzdycky ozve kdyz vypnu motor, je to velka zavada, ty jsi o tom psal ale nevim jestli to je normalni nebo jestli je to zavada.Ja jsem predtim mel toho tuarega a nejak jsem na nej kasla a moc se o nej nestaral, tedkon bych to chtel zmenit, tak taham informace jak na to, co by jsi doporucil ty z vlastni zkusenosti nejvic kontrolovat. Nebo udrzovat.
-
Zdar pane, jestli ti to mlátí i p?i cht?ným chcípnutí, tak t? asi ta volnob??ka nemine.Sna? se to zhasínat p?i co nejní??ích otá?kách( nemyslím tim aby si stahoval volnob?h, ten by m?l být asi 1400- 1500 ot), kdy? zastaví? tak nech otá?ky spadnout a? na volnob?h a pak to zhasni.
D?lalo m? to to samý, a? to p?estalo startovat.Startér to?il, ale neto?il s motorem.Tak jsem to rozd?lal a volnob??ka byla nehezky rozlámaná(vypadá to jako vále?kový lo?isko bez klece a nebyl tam snad jedinej vále?ek celej), vym?nil jsem jí a od tý doby se ta rána je?t? neozvala.
Jinak, jak psal Roebuck, dokud to startuje , tak to ne?e?.
A» se? s má?ou spokojenej
Hajnej
-
Pop?emej?lím co by se dalo poradit. V zásad? tady skoro na v?t?in? dotaz? je zatím pokec o Canyonech a to hlavní tu je. Pokud nemá?, tak kup zadní hlavní stojan (cca 1000,-), je stabiln?j?í, dost dobrej na zimu a na vým?nu oleje. Olej se dolévá tak, aby na tom stojanu (vodorovná poloha) byl po horní rysku (max). Zku?enosti s ventily jsem popsal na Sejrá?ov? druhým - zatím málo vyu?ívaným fóru - odkaz v záhlaví, a taky na www.volny.cz/jarra (http://www.volny.cz/jarra) (jsem ten Milan T.)
Taky doporu?uji s p?edstihem si sehnat vzduchovej a olejovej filtr (ne v?dy je mají) a sví?ku Champion A6HC.
Jinak gratuluji k nový ma?in? a p?eju hodn? spokojených km (na tohle jsem v posledním p?ísp?vku zapom?l).
Ta podsedlová pru?ina se dá nastavit - ale zatím jsem to nepot?eboval.
-
hajnej, tak to me bude asi cekat to sami, mas pravdu, kdyz to necham spadnout otacky az na volnobezku tak to nekdy neudela, jestli mi muzes napsat kolik si tak mam pripravit na tuhle opravu, abych se drobet pripravil. Dik moc.
-
roebuck tak jsem to p?e?et a chtel jsem se t? zeptat na to mazání lo?isek kol, asi se to má d?lat celekm ?asto, ale nikdy jsem to jes?t? ned?lal, tak nejak nevim jak na to. To bych st?íkal stejným sprejem co jsem koupil na ?et?z
-
V podstat? to tak jde d?lat a ob?as to tím olejem taky d?lám. Ale bacha, abys nenamazal i brzdu. V?t?inou pou?ívám normální olejni?ku a oby?ejný M2T co mám do dvoutaktu. Zatím si Canyonek nest??oval.
-
Nazdárek, Já jsem Canyona koupil u? s tou ránou a najezdil jsem je?t? asi 4000 km, tak?e jak bylo psáno.Dokud to startuje tak bych to ne?e?il.
Volnob??ku jsem koupil za 3 627,-K? v Ducati motor Liberec, v tu chvíly to byla nejni??í cena co sem sehnal.
D?lal jsem to s kamarádem a není to zas tak slo?itý.Nejhor?í je stáhnout magneto, pá? je podlepený na ku?elu a sehnat stahovák, proto?e na ku?elu je závit 16 se stoupáním 1.25 co? není tak ?astý.
V servisu mi tvrdily, ?e za mí? jak 10 tisíc to opravit nep?jde a m? to stálo 3800,-(200,- za pomoc)
Zdar Hajnej
-
M? to taky d?lá ob?as rány (s výjimkou necht?nýho chcípnutí ale nejsou nijak výrazný), koupil jsem ji v roce 2001 a najel jsem zatím 20 tis.
-
roebuck, tak jak casto to mazes, retez rikali co nejcasteji nejlepe kazdou jizdu, nebo kazdej 300 - 500 km, a ty loziska... to nic nerozebiras, jenom to tam kapnes na predni i na zadni kolo.Jeste bych potreboval poradit jestli se da sehnat, kdyz jsem to koupil bylo to straceny, sroub co drzi kryt zadniho svetla, je celkem slabej a dlouhej, a pak jeste kdyz se odloupi ta predni horni maska, tak jsou tam takovy dva zobacky co se pri zavirani zamackavaji, ten co to mel tak jeted stratil, teda vylomil... da se to nekde poridit.
-
Jeste abych nezapomel jak casto tak kontrolujete nebo menite olej v prednich tlumicich a svicku.
-
Sví?ka po cca 15 tis.ujetých km, v p?edních vidlích jsem olej nem?nil v?bec a zatím si nest??uju. Lo?iska nerozebírám, pouze kdy? m?nili pneu, tak jsem je o vy?i?t?ní po?ádal - ale jestli to servis provedl to nevím. S tou p?ední maskou - tak na to se musím podívat jak to co shání? p?esn? vypadá (nevím jestli stihnu reagovat tento týden). No a ten ?roub ke krytce vymontuj a zajdi s ním n?kam, kde prodávají spojovací materiál (v Brn? nap?. FERONA) nebo to zkus n?kde, kde prodávají díly na Jawy. N?kdy se tam dají sehnat naprosto neuv??itelný sou?ástky - nap?. p?evle?ný matice k palivovýmu kohoutu(Jawa jeden ?as s Cagivou spolupracovala). Taky to jde zatelefonovat do MOTO Robert Brandýsek a oni ti to po?lou na dobírku, ale vyjde to draho a tak bych to spojil asi s tím zobá?kem. Kontakt na prodejnu najde? na www.cagiva.cz (http://www.cagiva.cz) v odkazu deale?i.
-
roebuck, dik za radu, ja tu celej pristi tejden taky nebudu jedu na dovolenou, takze se tesim sice ne na motorce, ale to neva.Ja jsem ze Strakonic, Jizni cechy, takze tam k Brnu se asi moc nedostanu, ale mame tady tovarnu CZ, ktera vyrabi neco pro CAGIVU a vozi to do Itali, tak uvidim co se da sehant.. Zatim
-
Me se ta rana pri chcipnuti taky nekdy ozyva, no rana, je to spis takovy hlasitejsi cvaknuti, a jestli to znamena, ze odchazi starter tak vam teda pekne dekuju :-). Ale ja spis doufam ze je to normalni a ze to dela kazdymu :).
Jinak mazani lozisek kol olejem M2T (a vubec, jakyml´koliv ridkym olejem)je podle me k nicemu protoze to brzo "vyschne", ten olej na retezy je podle me super a jeste lepsi je normalni grafitova vazelina na l?oziska, ale ta se zas blbe dafkuje, ten olej na retezy je bezkonkurencni:), jinak v prirucce mam mazani kol po 10000km.
DALSI - olej ve vidlicich a brzdova kapalina se ma menit kazdy dva roky bez ohledu na ujety km, ono to bude brzdit treba i za 4 roky uplne stejne, ale jednou se treba stane ze zmacknes brzdu a ono nic. Brzdova kapalina prej vstrebava vodu (i pres ty gumovy hadice) a snizuje se bod varu a jednou to tak muze kiksnout... S olejem ve vidlich je to podobny, je hodne podobnej, a i kdyz vidlice po?ád funguje, ur?it? bude ráda kdy? ten olej¨po 2 letech vym?ní? :-)
-
je?t? n?co pro KADECI:
psals ?e se ti zdá ?e má Canyon moc tvrdý pérování, to myslí? i p?i nastavený nejm?k?í zadní pru?in?? a kolik vá?ís? :)
-
xtopi : Nejak jsem to nastavení pérování je?t? nezkoumal, ale oproti tomu tuaregu je o dos tvrdsi, kdyz to vezmes na nejakou horsi cestu tak nic moc. Ale na silnici teda sedi super. Kolik vazim asi 73.Je to asi dost o zvyku.Ta rana je asi to sami co se ozyva i tobe, doufam ze to vydrzi jeste dlouho.
-
chlapi co me ceka zhruba na 13000km?uz jsem menil asi 4 zadni zarovky,olej+filtr a cistil jsem vzduchac ale musim koupit novej,retez se snazim mazat pravidelne po 300km.a taky se mi zasekava plyn kuli gripu protoze je moc nalepenej na ten plastovej krajj a tak ho musim casto mazat olejem ale nic moc.co muzete poradit?parkrat jsme napinal retez ale usoudil jsem ze to nema cenu!
-
spatas: taky mn? drhnul heft od plynu. Drhnul o koncové záva?í ?idítek. po demontá?i záva?í?ka jsem jemn? osmirkoval okraj heftu a chodí jak malina...
Jinak, dej novou sví?ku, ten vzduch. filtr to chce novej.
kadeci: Canyon je tvrdej, proto?e je podvozek lad?nej na silnici. Já jsem p?ední pru?iny je?t? vypodkládal, aby byly tvrd?í - a myslím, ?e v zatá?kách je to lep?í... Aspo?, ?e má slu?ný zdvihy.
-
diky a zhruba cenu nevis?
-
Pokud si vzpominám, tak 300 - 400 K?.
-
400kc za vzduchac a za svicku kolik??jinak kluci hctel bych se vas optat kde to objednavate?
-
Nic neobjednávám, zajedu tam a zakoupím...
-
a kde??
-
SA Moto, M. Horákové 105, Praha 6. Je to u stanice Hrad?anská. Tam mají na Canyony nejvíc v?cí. Ceny pr?m?rný, ale hlavn? tomu pan Sárkány rozumí.
-
Nemas na nej nadodou nejakej kontakt?Trebe mejla?Diky!
-
Jenom telefon :233323669
-
dikas zkusim tam brnknout