Cagiva Club forum
Moto => Pokec o motorkách => Téma založeno: Boris Pátek, 18/08/2006, 12:54
-
Ahoj,
sem tam tady proskakujou zprávi?ky co si koupím, až prodám Canyona. V?era jsem asi definitivn? dosáhl bodu, kdy bych já i motorka mohl ješt? rychleji (v zatá?kách do kopce), ale výkon Canyona už prost? nebyl. Vím, že Canyon není závodní mašina, ale prost? to tak n?jak p?išlo. P?es zimu naleštím, vym?ním ?et?zovku, namontuju kone?n? hefty a na ja?e zkusím prodat, možná podobn? jak n?kte?í tady na foru.
Máme tady už pár p?estup? na jiný mašiny, nap?íklad šéf ó nejvyšší, slunce naše jasné, nebo Godzi, Oldin (i když jen do?asn?...), ale p?esto bych cht?l rozpoutat diskusi na téma viz. p?edm?t.
Tak tedy na ?em?
Chci n?co bez ?et?zu, tedy s kardanem nebo ?emenem, nechci chopper, ani plas?áka.
Koukám na Moto Guzzi, BMW ale ty sou opravdu, ale opravdu drahý......
-
Já mám sice stále výhrady k designu zadní ?ásti Suzuki V strom650, ale asi u n?ho stejn? skon?ím. Manželka pracuje v Suzuki a tak to pro m? bude asi nejlepší ?ešení. Rad?ji bych sice totéž, ale v litru, jenže to je devadesát tisíc navíc a to se mi nechce dávat.
-
Já se obávám, že je tady docela katastrofáln? malý výb?r. Tohle jsem ?ešil v minulým týdnu taky a došel jsem k tomu, že m? vlastn? nic po?ádn? nevyhovuje. Proto asi zustanu u mý sta?eny a naleju do toho n?jaký peníze. Endura na jedno brdo! Všechno mohutný monstra jako V strom, Varadero, nebo je to zase malý Canyon, Transalp a hlavn? to má málo válc?. Cestáky taky nic moc. Bandit je vzduch (hlu?ný) Fraser už je v kategorii sportovních, takže posez atd. Snad jedin? Honda CBF, ale nejsem si jistej, je li to dost velký... Prost? není to jednoduchý. Samoz?ejm? tu jsou ješt? další zna?ky, ale ty jsou zase drahý. (BMW,Triumph.) Mám dojem, že výb?r je bohatý jen v chooperech...
-
Už jsem se svezl na le?ems, hodn? test? a recenzí p?e?etl, ale a? mám k V-stromu a jeho n?kterým partiím výhrady, tak mi stále p?ipadá nejvhodn?jší. Jelikož už na n?m mám cca 200km, mohu ?íct, že je dob?e ovladatelný (a to i ve 2), v?bec není znát jeho délka, motor má dostate?ný výkon (pro mne ur?it?) a skv?lou spot?ebu, tudíž i dojezd. Je taky prostorný.
Takze ja zatim porad jinou volbu nevidim.
Taky me docela po technické stránce te? zaujal jeden velký skútr (i když taky koukám na skútristy p?es prsty), ale ?íkal jsem si, až jednou zd?dkovatím a nep?ehodím nohu p?es mašinu, taky by to bylo ?ešení. Ale to je spíš slovo do pranice.
-
Oldine, jo, skutr - to je taky ?ešení, rozhodn? bych cht?l zkusit se svézt na po?ádným skútru, Burgman nebo n?kterej 500 skútr od Talián?, nejvíc se mi líbí Aprilia Scarabeo Light.
Miku: CBF je ur?it? dobrá mašina, ale má ?et?z :-(( rozhodn? CBF 600 ve verzi S je zajímavý ?ešení, ale to si oproti diversionu o moc nepolepšíš :-)
-
Já už si ani nepot?ebuju polepšit, jen chci n?co, co vydrží už do d?chodu. S Oldinem domlouváme ješt? zkušební jízdu na banditu 650, tak uvidíme...
-
Tv?j diversion by m?l vydržet klidn? 100 000km, ale máš pravdu, do d?chodu máš ješt? sakra daleko, kup n?jakýho novátora :-) držím palce, a? dob?e vybereš!
-
Tv?j diversion by m?l vydržet klidn? 100 000km, ale máš pravdu, do d?chodu máš ješt? sakra daleko, kup n?jakýho novátora :-) držím palce, a? dob?e vybereš!
No nevím jestli hrozí novátor, spíš ojátor...
No a s tím mím Diversionem bohužel nemáš pravdu. On asi 100 000 vydrží, jenže ne bez investic. Momentáln? mám najeto 30 000 a musím provést vým?nu spojky, v?etn? spojkového koše a já nevím ?eho ješt?. (až to otev?u budu moud?ejší) Jde o to, že ten spojkovej koš, (nebo co to tam rachotí) má asi v?li. Projevuje se to hlavn? na volnob?h, po zah?átí oleje. Je to siln? slyšet, po vymá?knutí spojky to stichne. No ale než bude na cokoli jinýho, tak tahle moje sta?enka musí nab?hat ješt? p?kných pár tisícú! Takže do tý spojky jdu.
-
Jak víš, že má najeto 30 000 km?
Jak jsem napsal výše, koukám se po bavorácích. Rok výroby 97 má v n?mecku najeto podle inzerujících 120 až 180 000km, v ?R nikdy víc než 50 000km, nej?ast?ji n?co nad 30 000km. A? mi nikdo nevykládá, že spojka na motorce p?i normálním ježd?ní vydrží maximáln? 30 000 km...... (to není nic proti tob?). Myslím si, že hlavní problém ojetin v ?R je ten, že tady všechny motorky "najely" max. 30 000km a co má víc, tak to nikdo nechce, protože je to hotový a bude se to jen srát. A ono se to asi sere, protože to má za sebou obvykle o 100 000km víc. Je to nepochopitelný, že lidi cht?jí být obelháváni.
Po 30 000km m?že být spojka v ?iti, pokud s tím n?kdo divo?il, ale na to zas Diversion moc nejni....
Fuj to jsem se rozepsal.
Tak a? ti dopadnou opravy dob?e. A pokud bych kupoval mašinu na dlouho, šel bych do nové a asi na leasing, kv?li sazb? pojišt?ní. U japonc? koupíš zajímavý stroje pod 200 000K?, zimní výprodeje taky nabízí zajímavý slevy. Když víš co chceš a že je to na dlouho, zkus po?ítat a t?eba nebudeš muset ?ešit ojátor :-)
-
Jo lidi, jak to tady tak ?tu, tak je to debata na úrovni.
S t?ma ojetinama má Boris recht!!! Nevim pro?, ale tuhle jsem koukal jen tak na tipmoto a když jsem tam vid?l mašinu z 2000 s najetejma 12 tisicema, tak jsem si ?ikal GDE TO ŽIJEM. Já nejsem n?jakej pr?ola co má motorku jen v garaží, ale zase na druhou stranu jsem v lét? na žních, takže toho moc v tuhle dobu nenajezdim, ale vždycky se m? tak n?jak povedlo najezdit 13-15 tis za sezonu.
Myslim, že když se motorce dává olej, kterej se jí má dát a má dostatek chladícího media - pokud je to vodník, tak musí motor vydržet dýl, než p?jde v?tšina lidí do d?chodu.
Ale když už je tady to téma o tom co po canyonovi, tak já jsem si koupil topola. Ta motorka na to sice nevypadá, ale je to fakt mašina s velkým M. Dá se na ní jet kudla ale i piánko. na to že má 70 koník?, tak sta?í i stoko?ovejm ?ty?válcovejm hajtrám. Má teda ??t?z, což je mínus, ale co je dneska dokonalý že jo???
No a když už bych cht?l n?co lepšího, tak snad jedin? GS 1200. Mašiny typu varadero, capponord atd jsou jenom drahý krámy, co vypadaj že n?co um?j a p?itom toho moc neum?j.
-
No práv?, že je to mašina z velkým M. Je to podobnej mastodont (velký) jako Varadéro, i když ne tak drahý. N?komu to ale múže vyhovovat...
-
V Strom 650 není takovej mastodont jako velký Varadero nebo litrovej strom/kawa. Jezdil jsem malý varadero, pravda je to dváca, a váží suchej 149kg, ale rozhodn? se to dalo ovládat bez potíží. Jak jsem Vstroma vid?l, je to moc p?íjemnej strojek, jen m? odrazuje ten ?etázek.....
-
?et?z ber jako da? ze mzdy...
-
miku, nic ve zlim, ale když je topol mastodont, tak co je pak xj? di? topol je daleko leh?í než xj!!!! :)
-
Nemyslel jsem váhu. Myslel jsem délku a jak je to vysoké. Vzdálenost kapotáže od ?idítek atd.
Jak je t?žkej V srom? Nemyslím, že ten rozdíl bude zásadní.
Také jsem psal, že to n?komu MUŽE vyhovovat!!! Když to n?komu sedne, a? jezdí t?eba na Uralu.
-
Hele Miku, co takhle návrat ke Cagiv??
http://www.cagiva.cz/Cagiva.php?action=4
Raptor 650 - s motorem Suzuki - za 159 900 v?etn? DPH!!!!!
-
to Mik: V strom má dle prospektu suchou hmotnost 190 kg, ale vzhledem k tomu, že jsem jízdu na n?m zvládal bez potíží i já s mojí výškou, tak to není hodn?.
-
no hele, 190 kg, vzhledem k tomu že má výš t?žišt? je to absolutn? muší váha. Teda pro m?. Když vemu fazera, tak se s ním daleko líp manipuluje atd. Hodnotit to m?že jen ten, kterej už na n??em takovym jezdil delší dobu. A pokud m?žu hodnotit já, tak sám za sebe nezaujat? ?íkám, že daleko líp se jezdí i manipuluje s topolem, než s motorkama typu xj nebo fazer ?i cbf nebo dokonce hornet.
A vzdálenost od ?idítet je velice subjektivní. Jestli vám n?komu, kdo jste sed?l na mojí mašin? p?išlo, že mám tak n?jak dál ?idítka, tak je to kv?li tomu, že mám cca o 20 cm víc na vejšku, takže se ty dva metry n?kde složit musej!!!
-
Na Godziho V-stromu se mi jezdilo dob?e, jen ta ?ídítka by mohla být o fousek blíž. Ale v tom to je, on je má kv?li své výšce posunuté práv? víc dop?edu, než standardn? jsou.
Tenhle víkend jsem m?l op?t p?j?ené GSR 600 a ujel 700km (takže celkem mám letos na tomhle jednom stroji 1600km, to už není málo), bohovská mašina, skv?lý motor, p?kn? ovladatelná, nízká spot?eba, motor je sametový, v poho bere od 1500 otá?ek, síla ukrutná. Párkrát mi to nedalo a vyto?il 5ku na 10tisíc a ?adil 6ku asi ve 160 a ?ekal, kdyz toho odlítnu. Na to, že je to nahá?, tak je to do 130 docela v poho, ve 150 mají kr?ní svaly problém udržet hlavu a výš je to boj o udržení se na mašin?. Je to krásný, ten zátah, ale t?ch 98k je skoro moc, jsem docela rozumný a držel jsem se zp?t, ale v??ím, že n?jakej mla?as je schopen se na tom zabít d?ív než dostane rozum. Jednou jsem na dálnici tu 5ku vyto?il až na 12 (otá?ky nejvyššího výkonu), práskl tam 6ku juknul na tachá? a už brzdil, protože tam bylo 185! To je fakt o život. Takže super mašina, ale necht?l bych ji, jednak nemám pot?ebu vytá?ení motoru (spíš brumlání ve spodních otá?kách), stále mi nesedí posaz, bolí mne z n?j záda (i když ty by si ?asem asi zvykly), nedá se s ní cestovat, nikde žádné místo a kufr tam nep?jde.
Ješt? snad dopadne svezení na Banditovi, ale to je blíž k tomu XJ a není to vodník, ani st?íka?ka, což bych rad?ji.
No ale jelikož budu mít p?íští týden opraveného peugeota a proto?í se mi panenky, tak se mi šet?ení na novou mašinu, zase posouvá kousek dál.
uf, to jsem se taky n?jak moc rozepsal.
-
Já už jsem veškerou polemiku vzdal, protože zde má poslední slovo vždy Honza...
PS. Šet?ím na spojku!
-
Miku, nic nevzdávej a spíš hledej n?jaký argumetny :)
Jo oldo, jen tak když už jsi se rozepsal o tom GSR, tak bys nám mohl ješt? jen tak pro zajímavost popsat jízdní vlastnosti FICHTLA CC limited edition!!! to je taky bajk jak se pat?í :)
-
Jízdní pocity z CAFIho (CAgiva FIchtl) ješt? nemám, jelikož jako zru?ný sb?ra? bodík? si na n?m netroufám vyjet bez p?ihlášení. Sice po obtížích (ale za vydatné pomoci Godziho) je již odhlášen na magistrátu v sousedním krajském m?st?, ale tady u nás ješt? p?ihlášen není, jelikož zatím by ani nedojel na eviden?ní kontrolu. V tuto chvíli je rozhozen v "motoservisu" mého 17letého synovce, který má s fichtly již bohaté zkušenosti a dává ho do kupy. Sice po p?evozu už moc neujel (do "servisu" byl 3km tla?en), ale jsou to drobnosti jako zanesený karbec, pecka na sví?ce, zakarbonovaný výfuk, nalomená ?adi?ka, uvoln?ná ?adící kulisa (jde tam bu? 1-2, nebo 2-3) - no to se vše doladí, sezona ješt? nekon?í, t?eba na n?m do práce párkrát pojedu, ale na Ostravsku mne s ním opravdu ne?ekejte, to bych asi musel vyjet v?era. :-)
-
tak to p?eju hoooodn? št?stí s opravama!!! :)