Cagiva Club forum

CAGIVA => Canyon 500/600 => Téma založeno: sejrac Pátek, 25/08/2006, 16:44

Název: Volnobezka na Canyon 500 - jak je to doopravdy?
Přispěvatel: sejrac Pátek, 25/08/2006, 16:44
Petr z Domu motocyklu v Ostrave mi poslal zajimavy clanek.

(http://help.cagiva-club.com/motomax.jpg)
Název: Volnobezka na Canyon 500 - jak je to doopravdy?
Přispěvatel: drtic Pátek, 25/08/2006, 17:52
Zdravím. Bude to jedna velká pravda. Já si p?ed opravou ob?dnal volnob?žku (opravoval jsem si to sám a tak jsem bez rozd?lání usoudil, že je to volnob?žka), až po rozd?lání jsem zjistil,že mám vylomený zub na tomto volnob?žném kole a z každé strany zubu byky zuby naštíplé a tím pádem m? startér v tom míst? prosko?il a nenastartoval. Když jsem kolo odvezl ukázat motomechanikovi, ?ekl že je to sp?tnými rázy p?i vypnutí motoru. Plocha pro volnob?žku byla stejn? poškozena, jak na výse?i obrázku. Vym?nil jsem jen kolo a volnob?žka m? z?stala, byla v po?ádku. Kolo bylo za 4240.- (originál). Vadná volnob?žka má udajn? vyštípané plochy v místech kde je obvodová pružina. Start te? je bez jakýchkoli zvuk? na víc.
Název: Volnobezka na Canyon 500 - jak je to doopravdy?
Přispěvatel: sejrac Pondělí, 28/08/2006, 12:11
No je to zajimavy. Me se to vysypalo asi pri 16ti tisicich, dal jsem to do Motorobert, opravili to za sestku a pak uz to fachalo az do tech 35 nez jsem to prodal. Ale myslim, ze to stale jezdi :).
Název: Volnobezka na Canyon 500 - jak je to doopravdy?
Přispěvatel: Brano Pondělí, 28/08/2006, 22:00
Zaujimave, ja mam momentalne cca 36000 km a s volnobezkou som nerobil absolutne nic. Canyon 500 je rok vyroby 1999 a teda mam tam stary typ start. mech. Po kontrole pred Ukrajinou (cca pred 3500km) som volnobezku skontroloval a bola v pohode.  Canyona mam od nova. Pri tychto km uz so start. mechanizmom maju problemy aj ine motky. Osobne si myslim ze najviac co nici volnobezku je nespravne nastaveny volnobezny system karburatora - vznikaju silne spetne narazy pri startovani. Volaco sa da vytknut aj konstrukterom, ze nepouzili automaticky odstredivy dekompresor, ktory pri nizkych otackach nechava pootvoreny vyfukovy ventil. Cele toto zariadenie je relativne jednoduche a pozostava z malej kotvicky a strunky a cele toto je vlozene vo vackovke. Je zaujimave, ze koncernove motory (spol.MV AGUSTA)  Husqvarna (TE610 a 410) co su tiez jednobuchy, aut. dekompresor maju.