Ahoj Kluci, nechci se Vám do toho montovat, ale probém bude asi n?kde jinde. Ve vyšších polohách je ve vzduchu nižší objem kyslíku a je i jiný atmosferický tlak. Sací podtlak v difuzéru karburátoru je však díky kubatu?e válce konstantní. Tyto skute?nosti mají za d?sledek, že p?i konstatním podtlaku a kubatu?e se do spalovacího prostoru dostane "?idší" vzduch. ?idší vzduch znamená mén? vzduchu. Obsah nasátého vzduchu je tedy menší. Tím se stává, že sm?s není chudá ale naopak bohatá, nebo ješt? lépe ?e?eno - není optimální. U aut se to ?eší p?epl?ováním, tedy turbem nebo kompresorem. Množství paliva lze konstruk?n? ovlivnit (u vs?ikování delší dobou vst?iku u karburátor? nap?íklad v?tší zm?nou otryskování) Množství vzduchu pro sm?s jak jsem uvedl konstatní a odpovídá vícemén? kubatu?e. Proto se nap?íklad um?le zv?tšuje množství tohoto vzduchu pot?ebného pro optimální sm?s. Nap?íklad u systému vst?ikování ?ídící jednotka reaguje na atmosferický tlak pomocí signálu z MAF senzoru a upravuje dobu vst?iku. Karburátorové motory tuto možnost nemají. Proto obecn? jejich výkon s nižším atmosferickým tlakem klesá. Nem?lo by ale dojít k úplnému vysazení motoru, tam bych vid?l n?jaký jiný d?vod v p?ípad? Sejra?oj mašiny. B?e?a