Tady je moje verze po první zkušenosti:
1, Dát motorku na zvedák, aby se dalo otáčet zadním kolem.
2, Sundat dva přední boční plasty a nádrž. Z nádrže nikudy nic nevyteče, protože má automatické kohouty. Svíčka se vyndává asi proto, aby píst při otáčení nekladl odpor kvůli tlaku a podtlaku.
3, Sejmout dva stejné kryty vpředu a vzadu hlavy válce, které jsou každý na dvou imbusech.
4, Desítkou klíčem povolit matky na vahadlech ventilů.
5, Vyšroubovat kousek červíky, které procházejí vahadly, a jsou kontrovány těmi matkami. Sledujte, co se při šroubování pohybuje, abyste pochopili, o jakou vůli se vlastně jedná. Na konci asi 15mm dlouhého červa je kladívko, a to dosedá na ventil, který je zvedán pružinou.
6, Nyní lze mezi kladívko a ventil vložit příslušnou měrku. Tu je dobré trošku ohnout pro větší pohodlí.
7, Červíka zašroubovat až kladívko dosedne na měrku. Dotáhnout kontra matku s tím, že měrka poté musí jít vysunout celkem lehce.
8, Opakovat u druhého ventilu.
9, Pootáčet zadním kolem na pětku, a zkoušet, jestli v některé poloze nevzniká mezi kladívkem, a ventilem zřetelná vůle, tzn. jestli lze prsty pohnout vahadly nahoru a dolů. Pokud je to v některé poloze možné vymezit vůli znova v této poloze.
10, Opakovat totéž s druhým párem ventilů. Sací mají vůli 0.03 a výfukové 0.05mm.
11, Vrátit kryty, namontovat nádrž, a nastartovat. Pokud se ozývá cvakání, vymezili jsme vůli v nesprávné poloze, a je nutno postup opakovat s tím, že ještě než povolíme kontra matky, hledáme polohu, ve které mají ventily zřetelnou vůli. V této poloze, pak vůli vymezit.
Tento návod není dokonalý, protože jsem si jaksi zapomněl zapamatovat v kterých polohách se která vůle měří. Rozhodně to ale není A ani T, jak radí některé návody. Mimochodem tyto polohy sledujeme podle značek na setrvačníku, který můžeme pozorovat kulatým okínkem na levé straně motoru. V horní části okínka visí zub jako šipka.
Těch kdo navštívili továrnu Cagiva bych se chtěl zeptat, jestli tam byli ožralí na sračky všichni nebo jen konstruktéři, a autoři manuálů.