Autor Téma: Ložiska řízení  (Přečteno 14150 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Offline spatas

  • YAMAHA FZ6
  • Global Moderator
  • Odborník
  • ****
  • Příspěvků: 2 055
  • Pohlaví: Mužské
Ložiska ?ízení
« Odpověď #15 kdy: Úterý, 23/05/2006, 23:24 »
Nevim jak vas me to tenkrat moc nepotesilo no je to celkem prace a jak rikam hodne blbe se schani tech prachovek ja je nesehnal.Nekd esem tady dokonc epsal i presne cislo twech lozisk jelikozs  katalogem cagivy a timkenu(to jsou ty original ktere tam sou bohuzel z nich nevyctete oznaceni pouze nazev timken) samozdrejmne katalog cagivy nesedi.
Lepší je ztratit sekundu v životě, než- li život v sekundě!!!

Offline Bergr

  • Starší člen
  • ***
  • Příspěvků: 229
Ložiska ?ízení
« Odpověď #16 kdy: Čtvrtek, 25/05/2006, 05:47 »
Já jsem to m?l rozd?lané, ložiska v pohod?, v?le vymezené a ob?as si to cvakne stejn?, je sice pravda, že je tohle nejpravd?podobn?jší místo, co by to mohlo d?lat, ale up?im?, když najedu na n?jaký hrb, zapraskají plasty, nebo to ?ízení? Kolikrát je t?žký odhadnout co to bylo, myslím, že tohle bych ani moc ne?ešil, snad jen, kdyby ta v?le byla hodn? velká, ale to se asi hned tak nestane. M?l jsem to zvedlé na stojanu, zkoušel jsem všechny možné pohyby, na volno i pod zatížením, ale na nic jsem nep?išel. Ob?as mi v tom cvakne, ale opravdu jen ob?as a to musím najet ne n?jakou díru, normáln? to ned?lá nic a ani si na to nevzpomenu.
Suzuki V Strom DL 1000

Offline roebuck

  • Starší člen
  • ***
  • Příspěvků: 407
    • http://www.roebuck.wz.cz
Ložiska ?ízení
« Odpověď #17 kdy: Čtvrtek, 25/05/2006, 08:23 »
Tak jsem se v tom taky vrtal. Probil jsem se až k takovému gumovému kroužku (to bude asi ta prachovka) jehož vyjmutí hrozilo jeho zni?ením, po?ádn? jsem s tím zamlel, pak to zase celý podotahoval a vypadá to nad?jn?. Ješt? to musím celý poskládat a o weekendu zkusit n?co najet. Pak bych sem p?ípadn? - pokud to pomohlo - hodil podrobnosti. Asi si to cht?lo jen sednout a zvolit zcela atipický zp?sob dotahování. Te? bez zatížení, nádrže a plast? to p?i najetí na p?ekážku dalo pokoj. Ale nechci to zak?iknout. Pravd?podobn? tady v pond?lí napíšu, že to nepomohlo.

Offline spatas

  • YAMAHA FZ6
  • Global Moderator
  • Odborník
  • ****
  • Příspěvků: 2 055
  • Pohlaví: Mužské
Ložiska ?ízení
« Odpověď #18 kdy: Čtvrtek, 25/05/2006, 08:30 »
Jak mam chapat zamlel.Jinac ta horni pracovka jde v pohode vyndat.
Lepší je ztratit sekundu v životě, než- li život v sekundě!!!

Offline roebuck

  • Starší člen
  • ***
  • Příspěvků: 407
    • http://www.roebuck.wz.cz
Ložiska ?ízení
« Odpověď #19 kdy: Čtvrtek, 25/05/2006, 11:55 »
Ta prachovka tam byla doslova zaražená a necht?l jsem ji pá?it šroubovákem (i když jsem to jemn? zkoušel. Pokud to co jsem s tím proved fungovalo, tak to sem dám v pond?lí, pokud to bylo k ni?emu, je to zbyte?ný psát.

Offline spatas

  • YAMAHA FZ6
  • Global Moderator
  • Odborník
  • ****
  • Příspěvků: 2 055
  • Pohlaví: Mužské
Ložiska ?ízení
« Odpověď #20 kdy: Čtvrtek, 25/05/2006, 12:29 »
TA prachovka jde celkem lechce jen to chce krapet zapacit ona je postranach takova zelezna obroucka chce to pacit od prostredka:-)A lozisko se pak da zkontrolovat takyvelmi snado nejhorsi je ovsem dostat ho dolu z te tyce (ja ho musel odbrousit(a ze to bylo kurva tvrdy)) a pak je taky hodne vostry vymlatit z trubky to zalisovany lozisko ejho druhou ast ten prstenec v kterem to beha.
Lepší je ztratit sekundu v životě, než- li život v sekundě!!!

Offline roebuck

  • Starší člen
  • ***
  • Příspěvků: 407
    • http://www.roebuck.wz.cz
Ložiska ?ízení
« Odpověď #21 kdy: Pondělí, 29/05/2006, 10:13 »
Klikání v ložiscích hlavy ?ízení.Tak se zdá, že to pomohlo. Tady je návod na nouzové vymezení v?le.
1)   Sundat bo?ní plasty a nádrž Nepoužijte žádný externí stojan. Moto nechte jen na policajtovi.
2)   Odmontovat ?ídítka a horní brejle. Výsledkem je, že narazíte na ocelový kroužek se zá?ezy po stranách (na míst? sv?tových stran), který je p?ichycen závitem na trubkovitém trnu vycházejícím z dolních brejlí. Dolní brejle nechte bejt. Tento ocelový kroužek s pomocí  spec.klí?e nebo jako já jen s pomocí kladiva a starého otupeného šroubováku povolte a prost? odšroubujte.
3)   Te? koukáte na gumový kroužek – prachovku. Kdo chce, m?že tam kydnout n?jaký olej, aby promazal ložiska. Nastává ta nejd?ležit?jší fáze v odstra?ování toho pitomýho klikání.
4)   Zde se vychází z p?edpokladu, že ložiska nesedí úpln? optimáln? a je pot?eba zmenšit v?li, která na nich vznikla nejspíše díky vyma?kání gumových prachovek. Základem celé operace je uvedená absence horních brejlí, které pokud jsou namontovány, tak tvo?í jakýsi silový, fixovaný rám, který tam te? není. Levou rukou chy?te levý teleskop v míst?, kde d?ív byly horní brejle, pravou úchyt pod nosi?em a zacloumejte motorkou. Protože chybí ten ocelový pojistný kroužek, který jsme odmontovali ve dvojce, tak dojde k pohybu rámu v??i trnu z dolních brejlí, což se projeví tím, že vám prachovka (pokud jste ji p?edtím neodd?lali) asi o mm povyleze, tzn. poda?ilo se vám n?jak pohnout s tím pajšlem uvnit?. Jde asi vymyslet i jiný zp?sob, ale p?i tomhle se nenad?ete a díky hmotnosti mota máte dostate?nou páku.
5)   Te? vra?te zpátky ten ocelový pojistný kroužek s t?mi zá?ezy a utáhn?te ho, ale ješt? ne naprosto pevn?. Znovu zamelte s mašinou viz. výše a kroužek  doklepte (kladívko šroubovák) – myšleno dotáhn?te. Po?ád by jste m?li být ješt? n?jaký ten mm nad rámem. Znovu zamelte s mašinou a zkuste ho ješt? doklepnout – už by to sice moc nem?lo jít, ale jeden nikdy neví. Tímto zp?sobem se vám nejspíš poda?ilo omezit horizontální v?li ložisek.
6)   Nasa?te a p?itáhn?te horní brejle (doporu?eno namazat teleskopy olejem), dejte ?ídítka  a zkuste jimi oto?it. Musí jít voln? tak jako p?edtím a je to. M? po tomhle – i když to vypadá, že jsem s tím vlastn? nic neud?lal – to klikání zatím zmizelo (najeto 120 km). Nikdy ale nelze vylou?it, že celej tenhle postup je naprostá pitomost a p?estalo to d?lat jen náhodou.

Offline Marianos

  • Pokročilý
  • **
  • Příspěvků: 66
Re: Ložiska řízení
« Odpověď #22 kdy: Čtvrtek, 06/03/2008, 21:48 »
Neví někdo náhodou jaká se dá použít náhrada za originál ložiska ?   ???
Canyon 500 r.99 18.000 km

Offline Hanys

  • Pokročilý
  • **
  • Příspěvků: 73
  • Pohlaví: Mužské
  • BlackCanyon PARADA :)
    • Česka strana alkoholickych demokratu
Re: Ložiska ?ízení
« Odpověď #23 kdy: Čtvrtek, 06/03/2008, 22:51 »
Skus nejako firmu ktera vyraby ložiska na zakazku. Ja se ptal na original v moto robert a rekli mě ze to skladem stejne nemaji a ze by to trvalo asi 2 mesice nez to vyroby a poslou z talie a stalo by to 1500 kc. Tak jsem na to kaslal zatim mi to jenom cvaka az se zasekne tak teprv budu neco resit.
Cagiva Canyon 600  rv. 97  najeto 28000km

Než bys trpěl žízni, pivo rumem řízni :-)

Offline spatas

  • YAMAHA FZ6
  • Global Moderator
  • Odborník
  • ****
  • Příspěvků: 2 055
  • Pohlaví: Mužské
Re: Ložiska ?ízení
« Odpověď #24 kdy: Pátek, 07/03/2008, 07:14 »
kdysi davvno sjem sem psal rozmer lozoska co tam je(original tam jsou timken) ale kazdopadne novej timken nestal 1500kc to stal jen od cagivy ale jinac tam jdou ï nejaky slovensky loziska jedno asi za 250 kc. nekd ev historii jsme psal oznaceni lozisek...
Lepší je ztratit sekundu v životě, než- li život v sekundě!!!

Offline Marianos

  • Pokročilý
  • **
  • Příspěvků: 66
Re: Ložiska ?ízení
« Odpověď #25 kdy: Pátek, 07/03/2008, 12:59 »
Jo, díky moc. Zkusím ještě vydržet, dokud se to rapidně nezhorší. Zatím mi to jde občas, ne pokaždé na nejdnu stranu hůř točit, myslím, že do prava. Rozebírat to a jen to zase promazat se mi moc nechce, protože to není řešení (alespoň v mém případě, jsou už asi optřebovaná) ale někomu to možná pomůže.
Kdyby to někdo dělal nebo věděl co tam přijdou za náhrady, ať napíše. Nenašel jsem nic v historii (asi neumím hledat  ???)
Díky
Canyon 500 r.99 18.000 km

Offline Marianos

  • Pokročilý
  • **
  • Příspěvků: 66
Re: Ložiska řízení
« Odpověď #26 kdy: Pátek, 07/03/2008, 13:11 »
Tak jsem hladal podle označení co psal spatas a našel jednu firmu u nás co je prodává (vnitřní prstenec)  ;D

http://www.davaz.cz/index.php?akc=fulltext&mod=PRODUKTY&sku=&list=pic&listpoc=20&log=W&keywords=L44643-20024&x=7&y=3&option=obs&skupina=&vyrobce=
Canyon 500 r.99 18.000 km

Offline spatas

  • YAMAHA FZ6
  • Global Moderator
  • Odborník
  • ****
  • Příspěvků: 2 055
  • Pohlaví: Mužské
Re: Ložiska ?ízení
« Odpověď #27 kdy: Pondělí, 10/03/2008, 07:35 »
Pokud jsi nasel to oznaceni lozisek co jsem nekde psal tak to sem hod. Byla u toho napsana i cena co mne to stalo. Jinac ty loziska sem pak koupil u firmy ,,LOZISKA A GUFERA,,.
Lepší je ztratit sekundu v životě, než- li život v sekundě!!!

Offline spatas

  • YAMAHA FZ6
  • Global Moderator
  • Odborník
  • ****
  • Příspěvků: 2 055
  • Pohlaví: Mužské
Re: Ložiska ?ízení
« Odpověď #28 kdy: Pondělí, 10/03/2008, 07:45 »
vim taky me to tam doporucili jen uz jsem zapomnel nazev ale dnes tam jedu ale na babete je to dost sebevrazedny jinak to byli loziska TIMKEN jsou to ty co tam byli i puvodne a stalo me to  s dph 350kc

Jen tak kdyby nahodou tak tady jsou typova oznaceni:

-vnejsi prstenec(pouzdro)- timken L44610-20024-100kc
-vnitrni prstenec(naboj loziska)-timken L44643-20024-249kc


ted uz bude jen problem s tou prachovkou ma oznaceni timken L44600L A snad to v ty firme jak nevim jak se jmenuje budou mit
Lepší je ztratit sekundu v životě, než- li život v sekundě!!!

Offline spatas

  • YAMAHA FZ6
  • Global Moderator
  • Odborník
  • ****
  • Příspěvků: 2 055
  • Pohlaví: Mužské
Re: Ložiska ?ízení
« Odpověď #29 kdy: Pondělí, 10/03/2008, 07:49 »
Lepší je ztratit sekundu v životě, než- li život v sekundě!!!