Autor Téma: Ložiska řízení  (Přečteno 14148 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Offline Marianos

  • Pokročilý
  • **
  • Příspěvků: 66
Ložiska řízení
« kdy: Středa, 19/04/2006, 00:41 »
Cagiva-Canyon 500. Po zim? mi nešlo oto?it ?íditky.  Po demontáži ?ízení jsem zjistil, že spodní ložisko je hodn? zkorodované a zanesené sm?sí písku a prachu.  A to mám najeto jen 14.500 km, r.v.1999. Italové z?ejm? neví co je to vazelína.  Mimochodem tyto ložiska jsou dost drahé.  1 ks 1.400,- k?.   Takže, jsem je vy?istil (v naft?), promazal a hodil zp?t.
Doporu?uji každému p?i problémech s ?ízením preventivn? rozhodit, vy?istit a promazat !!!
:cool:
Canyon 500 r.99 18.000 km

Offline spatas

  • YAMAHA FZ6
  • Global Moderator
  • Odborník
  • ****
  • Příspěvků: 2 055
  • Pohlaví: Mužské
Ložiska ?ízení
« Odpověď #1 kdy: Středa, 19/04/2006, 06:57 »
Zdravim tento problem se mel taky akorat ze sem na to prisel za jizdy nemohl sem zatocit.A loziska original timkeny vyjdou jedno na 500kc a nejaka slovenska replika si na 250kc.Problem je spis se schanenim te prachovky a s odbrousenim loziska z hridele.
Lepší je ztratit sekundu v životě, než- li život v sekundě!!!

Offline roebuck

  • Starší člen
  • ***
  • Příspěvků: 407
    • http://www.roebuck.wz.cz
Ložiska ?ízení
« Odpověď #2 kdy: Pondělí, 22/05/2006, 07:41 »
Cht?l bych se zeptat - p?i nájezdu na n?jakou p?ekážku mi v ?ízení jaksi cvakne - takové hlasit?jší klik jako u myši na PC - prost? cvak,cvak. Kolo to ned?lá, teleskopy taky ne, asi se jedná jen o se?ízení ložiska hlavy ?ízení. Pokud m?žu poprosit a n?kdo to d?lal nebo rozebíral, ho?te sem n?jakej návod a co jste k tomu pot?ebovali - nap?. p?ední stojan, dá se to provést bez demontáže kola atp. Ložisko bude OK,  s otá?ením ?ídítek žádnej problém - jde lehce - najeto 43 tis., spíš jde jen o v?li. Nechce se mi to tla?it do servisu a poslouchat b?dování, co všechno na tom museli d?lat (i když nevylu?uji, že to tak dopadne až do toho vlezu). P?edem dík.

Jouzef

  • Host
Ložiska ?ízení
« Odpověď #3 kdy: Pondělí, 22/05/2006, 13:15 »
nespadla ti masina ze stojanku na zem? ja ma trosku hnute ale neni to poznat v rizeni!

Offline roebuck

  • Starší člen
  • ***
  • Příspěvků: 407
    • http://www.roebuck.wz.cz
Ložiska ?ízení
« Odpověď #4 kdy: Pondělí, 22/05/2006, 14:45 »
Ne, je to asi nerovností silnic, v ?ízení se to jeví jako by ti na nerovnostech jemn? drnkalo kolo, taky jsem p?vodn? podez?íval osu. Ten zvuk - kliknutí to ud?lá nap?. když stojíš vedle mota, zatáhneš p?ední brzdu a se zataženou brzdou zkusíš popojet (žduchnout mašinu) dop?edu. Zajedou ti teleskopy a p?itom to klikne. Kolo je pevn? sev?eno i brzdou. Teleskopy jsem zkusil tak, že jsem na tom zarajtoval a ty dou dob?e a bez zvuku. Když dám p?ed p?ední kolo cihlu a zkusím ji p?ejet, tak to klikne. Podle m? je to bu?to jen se?ízení ložiska, nebo je na t?ch nerovnostech už n?jak vyma?kaný nebo n?jaká taková pitomost, protože zatá?et lze s ?ídítkama bez zvuku a lehce. Skute?n? je to jen p?i nárazu na v?tší nerovnost (?eln?). V zatá?ce jsem si ni?eho takového nevšiml.
(pro ty co m? neznaj - mám Canyon a najeto 43 tis.)

Offline Choze

  • Aktivní člen
  • ****
  • Příspěvků: 927
Ložiska ?ízení
« Odpověď #5 kdy: Pondělí, 22/05/2006, 17:10 »
D?lá mi to samé, když brzdím, m? to teda cvaken vždy jen jednou. D?lá mi to od doby co mi m?nili olej ve vidlicích (p?ed m?sícem), od té doby najeto 3.500km, až to p?jde znovu na servis, tak to nechám zkontrolovat... asi za 1.500km. Ve 32500 jsem m?nil p?ední desti?ky, tak jsem si ?íkal, že to taky m?žou d?lat ony...
Yamaha FZ6S-S2 2007  45 200km (Canyon 500 '99 44 400km prodáno duben 2007)

Jouzef

  • Host
Ložiska ?ízení
« Odpověď #6 kdy: Pondělí, 22/05/2006, 21:48 »
hele ono vem si ze uz to ma i dost anjeto,, kolik tak canour najede? motor nez se musi udelat GO???

Offline rimmer

  • Člen CC
  • Starší člen
  • ****
  • Příspěvků: 186
  • Pohlaví: Mužské
Ložiska ?ízení
« Odpověď #7 kdy: Pondělí, 22/05/2006, 22:29 »
Slyšel jsem, že motorov? p?i slušný jízd? vydrží motor až 100000 km. Ale musí se se?ídit ventily, ty prý vydrží (s optimální v?lí) p?i oh?ívání motoru p?ed jízdou a slušnou jízdou kolem 40000km. A jinak prý problém není. Válec je povlakovaný, nemusí se d?lat nikdy výbrus. Kroužky nevím.
Možná by poradili na www.motorobert.cz
Edit: Po neúspěšných studiích na VŠ sem si hned po nastoupení do práce koupil Suzuki Freewind 650 (vypadá jako Canyon).
Zavítal jsem sem, protože až začnu přemýšlet o něčem jiném, budu koukat hlavně po Gran Canyonu. Ducati Desmo má prostě charisma.

Offline roebuck

  • Starší člen
  • ***
  • Příspěvků: 407
    • http://www.roebuck.wz.cz
Ložiska ?ízení
« Odpověď #8 kdy: Úterý, 23/05/2006, 07:25 »
GO jsem zatím ned?lal (mimo vým?ny rozvo?áku ve 33, ale ten byl prý OK), a toho cvakání jsem si všimnul až te? po vým?n? pneu. Brzda to ur?it? ned?lá, tu jsem p?i zkoušení pro jistotu odmontoval. Asi to nebude nic vážnýho. Na ?ízení to vliv nemá. Podle m? jsou to jen v?le, akorát nevím jestli to jde u Canyona štelovat a jak na to. Metoda pokus-omyl mi te? v dob? hrozící stávky železnic p?íjde jako nemístný hazard.

Offline Bergr

  • Starší člen
  • ***
  • Příspěvků: 229
Ložiska ?ízení
« Odpověď #9 kdy: Úterý, 23/05/2006, 13:05 »
Milane, m? to d?lá taky,už asi dva roky, šel jsem po tom a na nic jsem nep?išel, vím p?esn? co myslíš :D , osobn? na to kašlu a netrápím se tím.
Suzuki V Strom DL 1000

Offline roebuck

  • Starší člen
  • ***
  • Příspěvků: 407
    • http://www.roebuck.wz.cz
Ložiska ?ízení
« Odpověď #10 kdy: Úterý, 23/05/2006, 14:18 »
Dík to Bergr - to je to co jsem cht?l slyšet. A navíc od n?koho, komu se dá v??it, že se v tom fakt š?oural. Podle m? je to jenom n?co vyma?kanýho z našich úžasných silnic a italské kvality materiál? (tam lze nedostatek surovin vždycky nahradit špagetama a plodama mo?e). Nechám to bejt a pokud se uvidíme na Cagivatreffen - snad mi to vyjde - tejden p?edtím jsem na horách - tak to skonzultujem. Snažil jsem se tady zjistit jestli tam nemá Canyon n?jaký štelování vertikální v?le.
Díky všem za podporu.

Offline Choze

  • Aktivní člen
  • ****
  • Příspěvků: 927
Ložiska ?ízení
« Odpověď #11 kdy: Úterý, 23/05/2006, 14:44 »
Byl jsem dnes v servisu (jel jsem okolo), a opravdu je t oložiskem ?ízení, jsou tam 2 a jedno stojí 1.380,- :( Ptal jsem se, jestli se to m?že n?jak zaseknout, ale mechanik mi ?ekl, že mi to bude po?ád jen cvakat, ale zaseknout by se to nem?lo.
Opravuju svoje p?edešlé tvrzení, že mi to cvakne jen jednou, je to taky 2x :(
Yamaha FZ6S-S2 2007  45 200km (Canyon 500 '99 44 400km prodáno duben 2007)

Daniel

  • Host
Ložiska ?ízení
« Odpověď #12 kdy: Úterý, 23/05/2006, 18:44 »
Nevím na cagiv? ale t?eba u jawky to nebyl problém.Myslím dotažení ložisek.Ale italové dokážou p?ekvapit.
Já jsem te? ?ešil zámek pod sedlem.Nešel odemknout.Nakonec byla chyba v jednom stavítku, tak jsem ho vyhodil a je po problému.?ty?i musí sta?it.Lepší se v tom p?l dne š?ourat než ?ekat na novej a s ješt? jiným klí?em.Nebo snad d?laj všechny stejný?:)Úsm?vný na tom je, že m? v dubnu vypršela záruka.

Offline spatas

  • YAMAHA FZ6
  • Global Moderator
  • Odborník
  • ****
  • Příspěvků: 2 055
  • Pohlaví: Mužské
Ložiska ?ízení
« Odpověď #13 kdy: Úterý, 23/05/2006, 18:45 »
Zaseknout se to muze nejsopu to loziska kulickova ale cvaleckova takze se tam vzepre kdyz prasne klec a ses v pr*eli.me se to stalo.Loziska nestoji 1380kcv ja je menil pred rokem daval jsem tam original TIMKENY a vyslo me jedno asi na 400kc a delaj i jiny repliky nejhaci slovaci a jednoi vyjde poitom asi na 200kc.problem je akorat se schanenim pracvhovek.nekde jsem tu o tom jiz take psal a jen tak mezi nami da se tato zavada v pohode odstranit i doma v garazi i za velmi neprioznivych podminek.
Lepší je ztratit sekundu v životě, než- li život v sekundě!!!

Offline Choze

  • Aktivní člen
  • ****
  • Příspěvků: 927
Ložiska ?ízení
« Odpověď #14 kdy: Úterý, 23/05/2006, 20:21 »
To jsi m? pot?šil Špa?as, až bude ?as, tak na to kouknu...
Yamaha FZ6S-S2 2007  45 200km (Canyon 500 '99 44 400km prodáno duben 2007)